Philips Saeco – en smak av Italien

Philips Saeco – en smak av Italien En bra dag startar med en god kopp kaffe. I alla fall om man ska tro alla kaffeälskande svenskar*. Vi på Philips älskar också kaffe och därför har vi köpt en av världens främsta espressomaskintillverkare – italienska Saeco. På så sätt kan Philips nu erbjuda kaffe- och espressomaskiner för alla smaker, oavsett om du föredrar traditionellt bryggkaffe eller längtar efter en sann smak av Italien.

– Svenskar är inte bara ett av de mest kaffeälskande folken i världen. Vi är också kräsna vad gäller smaken och kvaliteten på vårt kaffe. Med espressomaskiner från Philips Saeco kan du få kaffet serverat efter personligt tycke och smak, vare sig du vill ha en krämig latte eller en sofistikerad macchiato, säger Max Hellström, PR manager på Philips Consumer Lifestyle.

Saeco Xelsis är modellen som har alla de senaste tekniska innovationerna. Med ett unikt system som läser av fingeravtryck memorerar toppmodellen upp till 6 olika användares individuella kaffe-preferenser, vilket gör att du med ett enda tryck kan få din espresso, caffe latte eller macchiato precis som du vill ha den.

Xelsis är utrustad med dubbelt koksystem, vilket ger en optimal prestanda oavsett om du behöver ånga till en cappucino eller rätt tryck för en lyxig espresso.Dessutom är den även försedd med integrerad mjölkfunktion och ett automatiskt rengöringssystem.

– Espressomaskiner från Philips Saeco maler bönorna till varje kopp i en keramisk kvarn, vilket gör att mer av aromen bibehålls och kaffet aldrig överhettas. Med Philips Saeco får du en äkta italiensk espresso, avslutar Max Hellström.
För mer produktinformation klicka här och för högupplösta bilder klicka här. Samtliga modeller finns i butik från och med nu.
Philips Saeco espressomaskiner finns i flera modeller och prisklasser från 3 999 kr upp till 20 999 kr.
Saeco Xelsis HD8946 – rekommenderat cirkapris 20 999 kr

* I Sverige dracks det 3,4 koppar kaffe per invånare och dag under 2009. Källa: Statistiska Centralbyrån

För mer information, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com.

För bilder och tester till media, kontakta Maria Hansson, Geelmuyden.Kiese, på telefon +46 70 795 58 95 eller e-post mah@geelmuyden-kiese.se

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter