Philips samlar in 750 000 kr till Rosa Bandet - minst

Sedan starten 2003 har Rosa Bandet kampanjen samlat in totalt närmare 220 miljoner kronor. Detta har bland annat bidragit till 27 nya forskningsprojekt kring bröstcancer. Men fortfarande dör 1500 kvinnor varje år i sjukdomen.

För mer information, kontakta: Ylva Bäckström på Philips Consumer Lifestyle, på telefon +46 708 32 21 20 eller e-post ylva.backstrom@philips.com

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 121 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 26 miljarder euro 2008, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter