Roligare vardag med barnen

Philips produkter är alltid säkra och enkla att använda och dessa egenskaper står i fokus även när det handlar om att ta fram produkter för barn.

- På senare tid har problemet med att barn drabbas av tinnitus som en följd av för hög volym på MP3- spelaren uppmärksammats. Eftersom barnen använder hörlurar har inte föräldrarna samma möjlighet att kontrollera volymen, då kan det kännas tryggt att veta att Philips barnhörlurar sätter stopp för skadliga ljudnivåer säger Max Hellström, PR manager för Philips Consumer Lifestyle.

Innovativ teknik för familjens bästa Den nya hårtrimmern är framtagen för dem som vill klippa sina barn på ett professionellt sätt hemma. Den är tyst och skonsam, vilket gör att barnet slipper obehagligt ljud och den som klipper slipper vara rädd att lämna röda märken på hud och hårbotten. Trimmer är både lätt att använda och hålla i handen. 15 inställningsbara klipplängder gör att frisyrerna kan varieras beroende på hårlängd, tycke och smak.

Många föräldrar brottas med uppgiften att hjälpa barnen att få bra rutiner för den dagliga tandborstningen. Med den nya elektriska tandborsten Sonicare for Kids blir det lite enklare. Tandborsten bygger på Philips testvinnande teknik och är Philips första eltandborste för barn. Med Sonicare för Kids är det enkelt att göra helt rent i munnen. Dels genom att handtaget är tillräckligt stor för både barnets och mammas/pappas hand, vilket gör att man kan hjälpa till om det behövs, och dels för att den talar om hur länga man ska borsta varje del i munnen.

– Sonicare for Kids har inte samma frekvens som modellerna för vuxna, säger Max Hellström. Det innebär att även små barn kan använda tandborsten utan att det känns obehagligt. Att ge även små barn en bra munhygien är viktigt, inte minst för att slippa tandproblem senare i livet.

Produktblad för Philips hårklippare för barn hittas här.
Produktblad för Sonicare för barn hittas här.
Produktblad för Philips hörlurar för barn finns här.
För högupplösta bilder av Philips produkter, vänligen besök Philips Imagebank

För mer information om Philips Consumer Lifestyle, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com För bilder och tester till media, kontakta Maria Hansson, Geelmuyden.Kiese, på telefon +46 70 795 58 95 eller e-post mah@geelmuyden-kiese.se Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 118 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 26 miljarder euro 2008, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter