Sätt guldkant på tillvaron med Philips inspirerande kökssortiment

Pressinformation Stockholm, 3 mars 2010

Sätt guldkant på tillvaron med Philips inspirerande kökssortiment Oavsett om du ska avnjuta en kaffe med grannen, arrangera en middagsbjudning för vänner eller baka bröd med barnen, har Philips produkterna. Philips hushållsprodukter håller en hög kvalitet och ger dig möjlighet att utforska dina kreativa idéer i köket varje dag.

Philips Robust – hållbarhet och design Med Philips Robust kan du laga mat som ett proffs, med köksredskap som kommer att vara med dig för livet. Med formgjuten metall, gjord av samma material som återfinns i BMW- motorer är Philips Robust en serie med extrem hållbarhet. Philips Robust låter din kreativitet komma till liv i köket, så att du kan enkelt göra dina favoriträtter - och dessutom experimentera med nya. Imponera på dina middagsgäster med en trerätters meny. Släck törsten med cocktails innehållandes krossad is från den kraftfulla mixern, och servera sedan en sammetslen soppa med hjälp av den trådlösa stavmixern. Laga färsk pasta framställd i matberedaren till huvudrätt och vispa lätt ihop en luftig sufflé med den robusta elvispen till efterrätt. Morgonen efter kan du fräscha upp dig med en färsk fruktjuice som görs på några sekunder med Robust Juicer - den snabbaste juicemaskinen någonsin.

Robust kollektionen har stilren design och extrem hållbarhet. Med Philips Robust får du inte bara professionella produkter utan en livskamrat för många år framöver – den unika garantin ger dig nämligen upp till 15 års garanti på motorerna.

En maskin - många möjligheter Den nya serien med Philips bakmaskiner tillåter dig att baka bröd även om du är en oerfaren bagare - från croissanter, till frasiga baguetter eller mjuka bullar.

Med den nya bakmaskinen kan du enkelt baka bullar och bröd med kryddor, örter eller någon smaktillsats, för att ge dina bröd en unik touch.

Bakmaskinen gör även pasta och bakverk, och har dessutom en funktion för att göra sylt och marmelad.

En egen barista i hemmet De nya stilfulla helautomatiska Saeco Xelsis och Syntia espressomaskiner kan göra upp till nio olika typer av kaffe. Välj mellan dubbel espresso, skummande cappuccino eller krämig latte - på köpet får både en smak och en känsla av Italien.

Med ett enda knapptryck får du en perfekt blandning av kaffe och mjölk. Och med en revolutionerande fingeravtrycksteknik kan du spara upp till sex favoritinställningar på din espressomaskin, så att du får det du önskar varje gång – precis som att ha din favoritbarista i hemmet!

För mer information om Philips Consumer Lifestyle, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com

För bilder, tester och prisuppgifter, kontakta Eric Uggla, Geelmuyden-Kiese, på telefon +46 704 15 15 25 eller e-post eug@geelmuyden-kiese.se Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter