• PHILIPS/

SEMINARIUM OM KVINNORS SÖMNPROBLEM OCH HUR DET PÅVERKAR GRAVIDITET OCH FÖRLOSSNING

Sömnproblem kostar samhället och företagen miljarder kronor per år. Dålig sömn resulterar ofta omedelbart i stress, sjukdomar, dåliga beslut och sämre arbetsförmåga. Brist på sömnkvalitet under lång tid ökar dessutom risken för allvarliga sjukdomar som diabetes, stroke, hjärt- och kärlsjukdomar och högt blodtryck.

Tid: Den 14-15 oktober Plats: Hasselbacken, Stockholm

Mer information om programmet: Se bifogat program

Pressen är välkommen att delta på hela eller delar av seminariet.

För mer information och anmälan, kontakta: Käthryn Cars, Presskontakt Philips Sverige Tel 08-598 520 22 E-mail: kathryn.cars@philips.com

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter