Streama filmer direkt från surfplattan till TV:n med Philips SoundBar

Philips presenterar världens första hemmabiohögtalare för att streama filmer direkt från surfplattan till TV:n. Philips SoundBar är perfekt för den som har ett stort filmbibliotek på sin hårddisk, PC, surfplatta eller smartphone och snabbt och enkelt vill se på film med grymt ljud.

Hemmabiosystem med streamingfunktion
Philips SoundBar (CSS5123)är ett smidigt hemmabiosystem med stilren design som med flera smarta funktioner gör det enkelt att fixa maffigt ljud för digitala filmer, musik och spel.

Om dina filmer är sparade på en surfplatta, smartphone eller PC med DLNA-standard, kan du med Philips SoundBar enkelt ta del av innehållet på din TV via funktionen SimplyShare och den inbyggda wi-fi-funktionen. Tack vare en integrerad mediaspelare går det också att koppla upp en portabel hårddisk eller USB. Samtidigt gör Music iLink det enkelt och bekvämt att byta mellan musik och filmer

Utrustad med surround sound är du garanterad en riktigt bra filmupplevelse.
En trådlös subwoofer förstärker sedan filmupplevelsen med ett gediget basljud.
Philips lanserar även en extra mini SoundBar, som förstärker ljudupplevelsen ytterligare när du njuter av din favoritfilm. Rek. pris är 4199 SEK

Ultrakompakt design med maffigt ljud Som komplement lanseras också Philips SoundBar som ultrakompakt hemmabiohögtalare (CSS2113) som med sina 76 cm i längd är perfekt att placera framför din TV. Högtalaren är kompakt och diskret, och har ett genomgående bra ljud tack vare FullSound och DoubleBass teknik. Dessutom ger den separata subwoofern en extra dimension till
ljudbilden, för att maxa varje scen i din favoritfilm. Rek. pris är 1499

Båda Philips SoundBars är kompatibla med TV, Blu Ray- och DVD-spelare, spelkonsoler och MP3-spelare. För mer information om Philips hemmabiosystem och SoundBars, klicka här.

För mer information, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com
För bilder och tester till media, kontakta Signhild Petrén, Geelmuyden.Kiese, på telefon +46 707 76 88 04 eller e-post sip@geelmuyden-kiese.se

Om Philips
Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 120 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 22,3 miljarder euro 2010, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter