TV-apparater som lyser upp vardagen

TV-apparater som lyser upp vardagen

Philips utvidgar i höst sitt utbud av TV-apparater. Modellerna 9600, 9700 och Aurea 2009 förhöjer tittarupplevelsen med bättre rörelseskärpa, starkare färger, Net TV (Internet i TV:n med ett enda knapptryck) och lysande ramar. Även miljövänligheten tillgodoses i de nya produkterna, då Philips minskar energiförbrukningen med upp till 40 procent.

– Ser man på sport eller en actionfilm kan upplevelsen förstöras om bilden hackar när det går fort. De nya TV-modellerna från Philips erbjuder skarpa bilder och snabb responstid, vilket ger en mycket bra bild, säger Max Hellström, nordisk PR-ansvarig på Philips Consumer Lifestyle.

9600-serien och Aurea är utrustade med 100Hz Clear LCD och 2 millisekunders responstid. Philips 9700 är ännu snabbare med 200Hz Clear LCD och en responstid på 1 millisekund.

Framtidens tittarupplevelse är här Philips Ambilight-teknologi tar de dominerande färgerna från skärmen och projicerar på väggen bakom TV:n. Resultatet blir djupare bilder och en förstärkt tittarupplevelse.

– Med tredje generationens Aurea tar vi ett stort kliv in i framtiden, både inom design och tittarupplevelse. Ramen lyser upp bilderna på väggen bakom vilket ger en helt annan rymd i bilden. Ambilight-teknologin har redan förändrat och kommer att fortsätta att förändra hur vi ser på TV, säger Max Hellström.

Miljövänlig och färgstark Philips prisvinnande LED Pro-teknik minskar energiförbrukningen med upp till 40 procent, samtidigt som den förstärker kontrasten i bilden. Med fler än 1000 LED:s ger Philips 9700-serie och den nya Aurean ett kraftigt ljus på de vita delarna av bilden och en stark svärta i bildens mörka delar.

Philips Net TV - Internet i TV-soffan Med Philips Net TV får du tillgång till Internet från TV-soffan. Med bara ett klick på fjärrkontrollen når du nyheter, väder, sport eller YouTube. Allt styrs enkelt från fjärrkontrollen.

För produktblad gällande Philips TV-sortiment, se: Philips 9000-serie och Philips Aurea-serie För högupplösta bilder, vänligen besök: Philips Image bank

För mer information om Philips Consumer Lifestyle, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com För bilder och tester till media, kontakta Maria Hansson, Geelmuyden. Kiese, på telefon +46 70 795 58 95 eller e-post mah@geelmuyden-kiese.se

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 121 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 26 miljarder euro 2008, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter