• Phone Family/

Aktiemarknadsnämnden beviljar PEC Sweden AB dispens från budplikt för riktad nyemission i Phone Family

Stockholm 2015-01-21

STOCKHOLM, SVERIGE – Phone Family AB (publ) meddelar att PEC Sweden AB har beviljats dispens från budplikt i tidigare kommuincerad nyemission i Phone Family. PEC Sweden AB tecknar aktier motsvarande 10,6 miljoner kronor i riktad nyemission där PEC Sweden AB efter emissionen uppnår ett ägande om 50,3% i Phone Family. Dispensen är villkorad av att aktieägarna inför stämmans behandling av emissionsfrågan är informerade om hur stor röstandel som PEC Sweden AB kommer att få genom att förvärva de emitterade aktierna och att emissionen stödjs av en stor majoritet bland övriga aktieägare. Ägare som representerar motsvarande 80,2 procent av röster och kapital har förbundit sig att rösta för emissionen på den extra bolagsstämman.

Informations- och IR chef Phone Family AB

Mobil              46-768-966 300

E-post            thomas.ahlerup@phonefamily.se

Per Wannberg

VD PEC Sweden AB/Connecting Sweden AB

Mobil   46-40-622 75 00

E-post per.wannberg@connectingsweden.com

Om Phone Family AB

Phone Family är en oberoende återförsäljare av mobiltelefoni, tillbehör och bredbandstjänster från ledande partners och leverantörer. Företaget är ett svenskt bolag med säte i Stockholm. Företagets ledning har tillsammans över 20 års erfarenhet av branschen vilket ger en stabil grund. Alla butiker är centralt ägda för att skapa en kontinuitet, stabilitet och trygghet för kunder, anställda, leverantörer och samarbetspartners.
Phone Family är noterat på Nasdaq First North och handlas under symbolen PFAM.

Om PEC Sweden AB

PEC Sweden AB startade sin verksamhet i Kristinehamn 2003. Mellan åren 2008 - 2013 expanderade bolaget till Västervik, Karlstad, Mariestad samt Malmö genom förvärv. PEC Koncernen har idag ca 700 anställda på dessa kontor. PEC Sweden AB är ett helsvenskt Aktiebolag med huvudkontor i Kristinehamn och är moderbolaget i PEC Koncernen.
PEC Koncernen är ett kundserviceföretag med outsourcing som affärsidé. Genom att erbjuda telemarketing och kundtjänst fungerar man som en komplett samarbetspartner. PEC Koncernen en av Sveriges ledande aktörer inom Telemarketing och Call Center verksamhet.