Kommuniké från extra bolagsstämma i Phone Family AB (publ) den 30 januari 2015

Stockholm 2015-01-30

STOCKHOLM, SVERIGE – Extra bolagsstämma i Phone Family AB (publ) har idag enhälligt fattat beslut att öka bolagets aktiekapital med högst 673 015,86 kronor, från 665 560,20 kronor till 1 338 576,06 kronor, genom nyemission av högst 11 216 931 aktier till teckningskursen 0,945 krona per aktie. PEC Sweden AB har som tidigare kommunicerat tecknat samtliga 11 216 931 aktier, motsvarande 10,6 miljoner kronor. Bolagstämman beslutade även att välja in Tommy Nässén och Thomas Ahlerup i styrelsen. Styrelsen består efter stämman av Stefan Sebö (ordf), Magnus Persson, Jon Hjertenstein, Tommy Nässén och Thomas Ahlerup. Antal aktier företrädda på stämman var 7 950 050 st, motsvarande 71,7% av utestående aktier.

Informations- och IR chef Phone Family AB

Mobil              46-768-966 300

E-post            thomas.ahlerup@phonefamily.se

Information till redaktionen beträffande Phone Family AB

Phone Family är en oberoende återförsäljare av mobiltelefoni, tillbehör och bredbandstjänster från ledande partners och leverantörer. Företaget är ett svenskt bolag med säte i Stockholm. Företagets ledning har tillsammans över 30 års erfarenhet av branschen vilket ger en stabil grund. Alla butiker är centralt ägda för att skapa en kontinuitet, stabilitet och trygghet för kunder, anställda, leverantörer och samarbetspartners.

Phone Family är noterat på NASDAX OMX First North och handlas under symbolen PFAM.

Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Advisor. Tel. 08-503 01 550.