Phone Family AB rekryterar ny CFO

Stockholm 2015-01-23

STOCKHOLM, SVERIGE – Phone Family AB (publ) meddelar att man har slutfört rekryteringen av en ersättare till Phone Family’s CFO Fredrik Johansson som enligt tidigare meddelande slutar sin anställning hos Phone Family den 15 mars, 2015.

”Det är med stor glädje jag hälsar Anders Widengren välkommen till Phone Family. Jag är helt övertygad om att Anders med sin erfarenhet och kunskap väl kommer att fylla det tomrum som Fredrik lämnar efter sig. I Anders får vi en driven och resultatinriktad CFO med mer än tio års erfarenhet från telekombranschen men också med en gedigen erfarenhet från både konsument- och konsultföretag”. säger Jon Hjertenstein, VD för Phone Family i en kommentar.

Anders tillträder under mars månad och kommer att ta plats i Phone Family’s företagsledning. Anders är civilekonom och jur kand från Stockholms Universitet med därtill kompletterande utbildning vid Universidad Complutense i Madrid. Anders tog en MBA vid Rotterdam School of Management år 2005.

Information till redaktionen beträffande Phone Family AB

Phone Family är en oberoende återförsäljare av mobiltelefoni, tillbehör och bredbandstjänster från ledande partners och leverantörer. Företaget är ett svenskt bolag med säte i Stockholm. Företagets ledning har tillsammans över 30 års erfarenhet av branschen vilket ger en stabil grund. Alla butiker är centralt ägda för att skapa en kontinuitet, stabilitet och trygghet för kunder, anställda, leverantörer och samarbetspartners.

Phone Family är noterat på NASDAX OMX First North och handlas under symbolen PFAM.

Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Advisor. Tel. 08-503 01 550.