Phone Family ansöker om avnotering från Nasdaq First North

Stockholm 2015-04-23

STOCKHOLM, SVERIGE – Phone Family AB (publ) meddelar att bolagets styrelse, mot bakgrund av ett ökat koncentrerat ägande i bolaget och den låga handelsvolymen i aktien, har beslutat att ansöka om avnotering av aktien från Nasdaq First North. Exakt datum för sista handelsdag kommer att meddelas så snart bolaget fått bekräftelse på detta från Nasdaq First North.

Ansökan om avnotering ska också ses som ett led i den översyn av kostnader som pågått i bolaget sedan åtgärdspaketet kommunicerades i slutet av 2014. Kostnaderna för en fortsatt notering kan inte motiveras med hänsyn till rådande marknadsläge och den mycket låga likviditeten i aktien. Dessutom svarar bolaget inte upp till spridningskravet enligt de regler Nasdaq First North har satt upp som noteringskrav.

Phone Family meddelar samtidigt att man mot bakgrund av beslut om ansökan om avnotering också beslutat att avsikten är att bolagets aktie skall handlas på Mangoldlistan. Första handelsdag för detta är tidigast första helgfria arbetsdag efter aktiens sista handelsdag på Nasdaq First North.

Med anledning av de beslutade förändringarna avseende handel med bolagets aktie kommer Phone Family att senarelägga ordinarie årsstämma. Nytt datum för årsstämma kommer att meddelas så snart styrelsen beslutat om datum.

Kista den 23 april 2015

Phone Family AB (publ)

Om Phone Family AB

Phone Family är en oberoende återförsäljare av mobiltelefoni, tillbehör och bredbandstjänster från ledande partners och leverantörer. Företaget är ett svenskt bolag med säte i Stockholm. Företagets ledning har tillsammans över 20 års erfarenhet av branschen vilket ger en stabil grund. Alla butiker är centralt ägda för att skapa en kontinuitet, stabilitet och trygghet för kunder, anställda, leverantörer och samarbetspartners.
Phone Family är noterat på Nasdaq First North och handlas under symbolen PFAM.

Om PEC Sweden AB

PEC Sweden AB startade sin verksamhet i Kristinehamn 2003. Mellan åren 2008 - 2013 expanderade bolaget till Västervik, Karlstad, Mariestad samt Malmö genom förvärv. PEC Koncernen har idag ca 700 anställda på dessa kontor. PEC Sweden AB är ett helsvenskt Aktiebolag med huvudkontor i Kristinehamn och är moderbolaget i PEC Koncernen.
PEC Koncernen är ett kundserviceföretag med outsourcing som affärsidé. Genom att erbjuda telemarketing och kundtjänst fungerar man som en komplett samarbetspartner. PEC Koncernen en av Sveriges ledande aktörer inom Telemarketing och Call Center verksamhet.