Phone Family inleder samarbete med Com Hem

Stockholm 2013-10-09

Phone Family är en av få oberoende återförsäljare av telekom på den svenska privatmarknaden. Nu utökar man sitt utbud genom att ingå samarbete med Com Hem kring försäljning av deras produkter.

– Det känns riktigt kul att ingå detta samarbete med Com Hem. Det har hänt mycket inom både telekombranschen och TV-branschen senaste åren som har gjort att de två nu är närmare än någonsin. Idag är TV i mobilen ett allmänt känt uttryck och framöver kommer ännu mer tjänster som tar detta till nya nivåer, säger Jon Hjertenstein, VD på Phone Family.

Phone Familys butiker kommer erbjuda hela Com Hems utbud av tjänster, det vill säga TV, bredband och telefoni.

Samarbetet med Phone Family stärker Com Hems närvaro i återförsäljarledet. Phone Familys butiker ligger geografiskt mycket bra till och ofta placerade i vältrafikerade gallerior på orter där Com Hem har stor närvaro i form av anslutna fastigheter. Tillskottet av cirka 20 Phone Family-butiker ger ytterligare tillgänglighet för Com Hems utbud i ibland annat Stockholm, Göteborg och Malmö.

-  Mobila enheter, som smarta telefoner och surfplattor, är en mycket viktig del i vår nya tv-tjänst TiVo och TiVoToGo. Med TivoToGo ger vi möjlighet för kunderna att titta på TV på flera mobila plattformar.  Det känns mycket bra att kunna erbjuda framtidens TV-lösningar i form av TiVo tillsammans med våra höghastighetsbredand och telefonitjänster genom Phone Family, säger Tobias Bergman, ansvarig för återförsäljare på Com Hem.

– Vi är redan idag en uppskattad samarbetspartner till Telia, Telenor, Tre och Tele2. Att vi nu även kan erbjuda våra kunder produkter och tjänster från Com Hem känns riktigt bra. Vi blir i ännu större utsträckning familjens helhetsleverantör av mobiltelefoni samt TV, oavsett om du är hemma eller på resande fot, avslutar Jon Hjertenstein

Jon Hjertenstein

jon.hjertenstein@phonefamily.se

+46 732 038100

Phone Family AB är en oberoende och snabbväxande återförsäljare av mobiltelefoni, TV-abonnemang, bredband och tillbehör. Vi erbjuder abonnemang och lösningar från Telia, Tele2, Telenor, Tre, Halebop, Comviq, Com Hem och Viasat samt mobiltelefoner från de ledande tillverkarna.

Taggar: