Försäljningen av hörlurar fyrdubblas i julhandeln

Report this content

Under december har Phone House försäljning av hörlurar fyrdubblats. Det är främst användingen av musiktjänster i smartphones har skapat efterfrågan på mobilanpassade hörlurar.

Phone House försäljning visar att andelen smartphones har ökat under 2012 och försäljningen av hörlurar har fyrdubblats jämfört med föregående period 2011. Användandet av musiktjänster har ökat idag och det ställer också andra krav på hörlurarna.

- Vi upplever att våra kunder i högre grad väljer till ett par hörlurar utöver de som följer med sin smartphones idag säger Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, Phone House.

Topplistan hörlurar, december 2012

1. Xqisit XQ Beats Over-Ear Headset

2. Jays A Jays Four Headset

3. Xqisit In-Ear Headset

4. Jays a-JAYS One+

5. Samsung EHS62 Inear Stereoheadset

6. Apple EarPods Headset

7. Jabra Chill Stereoheadset

8. Degauss Labs SPKRS Headset

9. Champion Headset Plugs

10. Philips CitiScape Shibuya Headset

Guide: så hittar du rätt hörlurar

Viktigt att tänka på när man väljer hörlurar är om de ska användas för främst tal eller musik.

Musik – kräv bra ljud, isolerad kåpa

Om man är ute efter det perfekta ljudet så ger Over ear modellerna en bättre isolering och djupare ljudbild. Till exempel:  Philips CitiScape Shibuya. Den kategori som ökat mest till smartphones är over ear, där det kommit ut en rad nyheter på marknaden. (Over ear  –  Hörlurar med kåpa,  sitter utanpå ören)

Tal – bra ljud i mick och brusreducering

Vill man ha ett smidigare alternativ och främst har behov av tal är In ear modellerna ett bättre alternativ. En bra passform är viktigt för många och bland de In ear modeller son finns på listan så har Apple EarPods och Champion Headset Plugs den klassiska utformningen till skillnad från modellerna med proppar. (In ear – Hörlurar med proppar)

Träning – hitta rätt passform

För den som vill ha hörlurar för träningspasset är Jabra Chill ett bra alternativ med ergonomisk design som håller headsetet på plats. Det finns även vattentålga alternativ på marknaden som tål ett svettigt träningspass

Design – hitta din färg

Allt fler tillverkare tar fram modeller i många olika färger. För den färgglade finns till exempel Xqisit XQ Beats Over Ear i sex olika färger. Ett In Ear alternativ är Degauss Labs SPKRS Headset som finns I sju olika färger.

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se
Hemsida: www.phonehouse.se
Twitter: http://twitter.com/PhoneHouseSWE
Facebook: http://www.facebook.com/phonehouseSWE
Blogg: http://blogg.phonehouse.se/

Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja av mobiltelefoner och abonnemang från alla operatörer.  Phone House står för cirka 12 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi har drygt 500 anställda och 110 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet ”Phone House".

Taggar: