HTC One-serien kommer till Phone House-butiker i april

HTC presenterade sin nya One-serie på en presskonferens under Mobile World Congress. Den nya One-familjen består av HTC One X, HTC One S och HTC One V. Med de nya mobiltelefonerna fokuserar HTC på musik och foto.  Säljstart för HTC One-serien är i början av april.

HTC One-serien integrerar Android 4.0 (ICS) med HTC Sense™ 4 och erbjuder en ny version av den profilerade användarupplevelsen, som introducerar HTC ImageSense™ med nya kamera- och bildfunktioner och gör att HTC One skiljer sig från andra mobiltelefoner. HTC Sense 4 inkluderar också stora förbättringar på ljudkvaliteten och gör det enklare för människor att lyssna på musik på sin telefon. HTC One-serien finns i Phone House 110 butiker och www.phonehouse.se i början av april. Nu kan du anmäla ditt intresse på www.phonehouse.se.

HTC One serien utmanar de traditionella digitalkamerorna genom förbättringar i alla delar av kameran, inklusive linsen, sensorn och programvaran, och ett helt nytt HTC ImageChip. Förbättringarna innebär, snabbare fotografering, bästa bildkvalitet under dåliga ljusförhållanden och ett intuitivt gränssnitt med bland annat foto- och videoknappar, som gör att användarna snabbt och enkelt kan ta foton och spela in videoklipp.

HTC One har integrerat Beats By Dr. Dre Audio™ som ger dig en suverän och autentisk ljudupplevelse, oavsett om du lyssnar på din favoritmusik, ser ett videoklipp på YouTube™ eller spelar ett spel

HTC One X

HTC One X har en vackert utformad polykarbonatkropp i robust metall som dessutom ligger lätt i handen. Med sömlös konstruktion kombineras en unik pianolackfinish med en matt baksida. HTC One är blixtrande snabb tack vare den nya NVIDIA® Tegra 3-processorn som ger tydligare grafik, snabbare program och längre batteritid. Den har en 1,5 GHz Super 4-PLUS-1™ quad-core-processor med ett integrerat superintelligent batteri och en kraftfull 12-core NVIDIA® GPU. HTC One har också en otrolig 4,7 tums HD-skärm med en upplösning på 720p som skyddas av Corning™ Gorilla-glas. HTC One X kommer även att lanseras med op til en 1,5 GHz LTE Qualcomm Snapdragon S4-processor på 4G LTE-marknaderna.

Läs mer här: http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/HTC/HTC-One-X

HTC One S

HTC One S passar människor som vill ha en avancerad smartphone i en mer kompakt storlek. Den kombinerar en Qualcomm Snapdragon S4-processor med op til 1,5 GHz dual-core CPU och en 4,3 tums skärm som skyddas av Corning™ Gorilla-glas. HTC One S ger dig den innovativa metallkroppsdesignen i en ny, 7,9 mm tunn version som gör den till HTC:s tunnaste telefon hittills. HTC One S har två nya utseenden som är banbrytande inom mobiltelefoninnovation. Det första är en ultramatt svart Ceramic Metal-yta – resultatet av MAO-processen (microarc oxidation), som ursprungligen togs fram för användning i satelliter. Den omvandlar ytan på aluminiumkroppen till en keramisk, supertät kristallisk struktur som är fyra gånger hårdare än anodiserad aluminium, vilket gör att HTC One S behåller sitt fantastiska utseende under lång tid. Det andra utförandet tar anodisering till en helt ny nivå med en ny patenterad process som skapar en övergång från ljust till mörkt och ger One S en fantastiskt snygg och sofistikerad stil.

Läs mer här: http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/HTC/HTC-One-V

HTC One V

Med hjälp av den klassiska, prisbelönta designen från HTC Legend får HTC One V en avancerad design som lockar de flesta och ger en förstklassig upplevelse tack vare en fantastisk kamera och ett suveränt ljud. Den har en enkel ikonisk aluminiumkropp som utstrålar hantverksskicklighet och kvalitet.

Läs mer här: http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/HTC/HTC-One-V

*HTC Media Link HD och HTC Car Stereo Clip säljs separat.

Facebook: http://www.facebook.com/phonehouseSWE

Camilla Sebelius

PR Manager for HTC Nordic

Email: camilla_sebelius@htc.com

Mobil: 45 53 57 44 56

Om Phone House

Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 500 anställda och 112 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse.
Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet ”Phone House".

Om HTC

HTC Corporation (HTC) grundades 1997 och står bakom många prisbelönta mobiltelefoner och branschnyheter. Genom att sätta människor i centrum för allt de gör flyttar HTC gränserna för design och teknologi för att skapa innovativa och personliga upplevelser för användare runt om i världen. HTC:s portfölj inkluderar smartphones och surfplattor med HTC Sense™, ett grafiskt gränssnitt i flera nivåer som ger en betydande förbättring av användarupplevelsen. HTC är börsnoterat i Taiwan (TWSE: 2498). För mer information, gå in på www.htc.com.