Phone House levererar hyreslösning till Länsförsäkringar Uppsala

Länsförsäkringar i Uppsala har skrivit ett avtal med Phone House som levererar en hyreslösning med finansiering, förkonfiguering, support och utbildning.

När Länsförsäkringar upphandlade telefoni valde man att satsa på iPhone4 och i avtalet ingår en utbildning på de nya telefonerna för samtliga användare, support och förkonfigurering av telefonerna vid leverans. Samtliga telefoner på Länsförsäkringar Uppsala byttes ut under en tvåveckorsperiod och användarna fick i samband med bytet en utbildning på en och en halv timme.

Ganska snabbt efter bytet kunde Camilla Aspius IT-tekniker på Länsförsäkringar i Uppsala se resultat.

– De anställda började genast diskutera och tipsa om appar och nytta med telefonerna runt fikabordet. “Jag har hittat det här” och “kolla här”. Vår skadeavdelning har själva hittat ett antal appar som hjälper dem i arbetet, så nu har vi standardiserat så att alla får med dessa appar i förkonfigurationen. Allt efter användarnas tips.

Affären är en del av Phone House centralavtal
med Länsförsäkringsgruppen och konceptet ger positiv inverkan på hela organisationen, så väl ekonomiskt som produktivt.

Länsförsäkringar valde att hyra mobiltelefonin som funktion, och vid utrullningen köptes alla gamla telefoner tillbaka. Avtalet innebär också att man outsourcat all support av mobiltelefoni och även upprättat ett utbyteslager.

- Vi ser en ökad efterfrågan bland våra företagskunder på den här typen av hyreslösningar och till Länsförsäkringar kunde vi erbjuda en anpassad telefonilösning där vi sköter om hela telefoniparken säger Peter Savéros, Key account manager, Phone House.

Ringer användaren och felanmäler sin telefon så kommer en ny dagen efter. Den trasiga telefonen läggs i det medföljande kuvertet, repareras och läggs åter i utbytespoolen. Från supporten skickas ett SMS med konfigurationsdata till den nya telefonen och det enda användaren behöver göra är att ange sitt lösenord, sedan är den nya telefonen en kopia av den gamla.

-Hittills har det fungerat helt perfekt och både vi på IT-avdelningen och våra användare är riktigt nöjda. säger Camilla Aspius.

Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 500 anställda och 112 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet ”Phone House".