Samsung Galaxy SIII är sommarens hetaste mobil

Report this content

Efterfrågan på Samsung Galaxy SIII var stor under juni och Samsung har lyckats väl med efterträdaren till Samsung Galaxy S2.

Samsung Galaxy SIII har sedan säljstarten 29/5 klättrat snabbt på topplistan och i juni tar Galaxy SIII en andraplats efter Apple iPhone 4S.

-          Samsung Galaxy S3 har klivit fram som en värdig efterträdare till framgångssagan Galaxy S2. Våra kunder uppskattar Galaxy S3 och Samsung har återigen lyckats att utmana iPhone säger Max Rydahl, Produktchef, Phone House.

MOBILTOPPLISTAN – PHONE HOUSE, juni 2012

1       Apple iPhone 4S (iOS)

2       Samsung Galaxy S3 (Android)

3       Samsung Galaxy Y (Android)

4       Samsung Galaxy S2 (Android)

5      Samsung Galaxy Ace (Android)

6       HTC Wildfire S   (Android))

7       Samsung Galaxy Xcover (Android)

8      HTC Explorer (Android)

9       Sony Xperia S (Android)

10    Sony Xperia U
(Android)

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se

Hemsida: www.phonehouse.se

Twitter: http://twitter.com/PhoneHouseSWE

Facebook: http://www.facebook.com/phonehouseSWE

Blogg: http://blogg.phonehouse.se/

Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja av mobiltelefoner och abonnemang från alla operatörer. Phone House står för cirka 12 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi har drygt 500 anställda och 110 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet ”Phone House".

Taggar: