The Phone House öppnar sin första franchisebutik i Sverige

Efter att i flera andra länder i Europa öppnat butiker i franchiseform med mycket bra resultat, är det nu Sveriges tur att ge egna företagare chansen att ta del i ett av världens starkaste koncept för försäljning av mobiltelefoner och tillbehör.

Den första butiken i det nya konceptet öppnar på Kyrkogatan 20 i Enköping den 30 mars och vi kommer att fira detta med fantastiska inbjudanden och massor av händelser i butiken de första veckorna.

De två franchisetagarna Johan Wallin och Nicklas Fredlund har en lång erfarenhet från detaljhandeln och är utvalda för att de har god kännedom om telekom i allmänhet och känsla för god service i synnerhet.

De kommer till en början att arbeta själva och ha ytterligare en anställd i butiken, men på sikt kan ytterligare anställningar behövas.

- Anledningen att vi valt Enköping är för att det är en intressant stad med en mycket intressant framtid och vi ser en mycket stor potential både för privat och företagskunder i området. Vi tror att vi genom denna butik kan göra Enköping till en ännu närmare stad än vad den redan är, säger Stefan Friedmann, Regionhef för franchise på The Phone House.

Detta blir den första The Phone House-butiken som drivs inom franchising i Sverige, men det är bara början på en stor satsning där vi planerar ytterligare tjugo butiker inom några år.

Ny butik på Kyrkogatan 20 i Enköping
Telefonnummer till alla butiker: 020-99 10 00