Topplistan: iPhone 4 driver på smartphoneförsäljningen

Report this content

The Phone House presenterar sin topplista för oktoberförsäljningen och de smarta telefonerna fortsätter att öka.

Försäljningen av smarta mobiltelefoner fortsätter att öka och har nu tagit fart på allvar. Det är framförallt iPhone 4, Sony Ericsson X10 mini och Samsung Galaxy S som drev på försäljningen. På den totala försäljningstoppen i oktober övertog iPhone 4 förstaplatsen och Sony Ericsson X10 mini pro halkade ner till en tredje plats.

– iPhone 4 tog en förstaplats eftersom att vi fick en större tilldelning under september men det finns fortfarande en väldigt stor efterfrågan bland våra kunder, säger Johan Järnliden, Marknadsdirektör, The Phone House.

Försäljningen av smarta telefoner förväntas fortsätta att öka och en av november månads stora lanseringar är HTC Desire HD som började säljas den 3 november.

Totalt alla mobiltelefoner

"TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE oktober 2010

ANTAL ENHETER (september månads placering inom parentes)

1. (3)              Apple iPhone 4

8.  Samsung Galaxy Spica
  9.  HTC Wildfire
  10.  Sony Ericsson X10 mini

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se

Hemsida: www.phonehouse.se

Twitter: http://twitter.com/PhoneHouseSWE

Blogg: http://blogg.phonehouse.se/

The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. The Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 800 anställda och 115 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet "The Phone House".

Taggar: