Topplistan: Iphone 4 klättrar trots bristsituation

Report this content

Iphone 4 klättrar på topplistan, men efterfrågan är fortfarande större än tillgången. Androidtelefonerna med Sony Ericsson X10 mini och mini pro i spetsen visar på en fortsatt stark försäljning.

Sony Ericsson X10 mini och mini pros popularitet består, de har lyckats ta sig in på en första plats på topplistan för andra månaden i rad. Androidtelefonerna tar fortsatta marknadsandelar och fortsätter att ta upp kampen med Apples iPhone 4.

- Vi har fortfarande en bristsituation på iPhone 4, men ökad tilldelning från leverantören gör att den ändå tar sig upp på en tredjeplats, säger Max Rydahl, Produktchef, The Phone House.

HTC Desire är tillbaka på topplistan, men problem med leveransen gör att Desire endast når en tiondeplats. HTC Desire, Samsung Galaxy S och Sony Ericsson mini/pro är de mest efterfrågade androidtelefonerna just nu.

Värt att notera: Nokia N8 finns exklusivt hos The Phone House med Telia, från och med den 5 oktober i butik och på www.phonehouse.se.

"TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE september 2010
   ANTAL ENHETER (juli/augusti månads placering inom parentes)

1. (1) SONY ERICSSON X10 mini* (inkl pro)
2. (-) SONY ERICSSON ELM
3. (8) Apple iPhone 4*
4.  (2) SAMSUNG S5230*
5. (-) SAMSUNG Galaxy S*
6. (4) SONY ERICSSON W595
7. (3) SAMSUNG E1120
8. (10) NOKIA 2730 CLASSIC
9. (7) NOKIA 2330 CLASSIC
10.(-) HTC DESIRE*

*Telefoner med pekskärm

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se

Hemsida: www.phonehouse.seTwitter: http://twitter.com/PhoneHouseSWEBlogg: http://blogg.phonehouse.se/

The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. The Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 800 anställda och 115 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet "The Phone House".