Den bästa presenten kan finnas bland dina foton

Report this content

Gå inte över ån efter vatten i presentjakten. Årets bästa foton kan med enkla medel bli de mest personliga och uppskattade presenterna.

Gör kylskåpsmagneter av dina Instagramfoton
Även den som inte vurmar för kylskåpsmagneter har svårt att motstå Stickygram - ett kollage med nio av dina egna Instagram-bilder i formatet 15 x 15 cm. De kan fästas överallt där magneter fastnar. Du kan också enkelt välja att framkalla bilderna i pappersformat i stället.
Pris: Instagramfoton i papper (13x13 cm): 3,50 kr/bild, beställs på www.photobox.se
Pris:StickyGram: pris 96 kr (levereras fraktfritt inom 7 dagar) beställs på www.stickygram.com

Personligt skal till din läsplatta
iPad Smartcase är ett kombinerat iPad-stöd och skärmskydd. Med ett personligt foto blir läsplattan till glädje varje gång den används och dessutom lätt att känna igen.
Pris: 399 kr.

Låt din iPhone bli din plånbok

Mobilen och bankkortet är två ägodelar som vi gärna vill ha god kontroll över. Med ett iPhone-skal med korthållare så håller du koll både på mobilen och kortet. Skalet skyddar telefonen men fungerar också som en korthållare för bankkortet – försett med ditt eget foto.
Pris: från 249 kr

Personlig receptbok
Samla familjens favoritrecept i en personlig receptbok där avsnitt för förätter, varmrätter och efterrätter varvas med foton från minnesvärda måltider. Nu kan familjerecepten gå i arv med klass!
Pris: från 349 kr (26 sidor).

Gör din egen coffee table book

Fina semesterbilder görs rättvisa och får ett extra lyft i panoramaformat. Med fotoboken Lay Flat som visar bilderna i dubbelsidig A3 eller A4-format kommer semesterbilderna till sin rätt.
Pris: A4 från 499 kr (26 sidor), A3 från 799 kr.

En egen Andy Warhol-tavla

Med Pop Art-funktionen kan du skapa en effektfull väggdekoration. Pop Art finns även tillgänglig för mobil- och iPad-skal, fotomuggar mm.
Pris: beror på val av storlek på tavla och val av produkt.

Delade minnen blir bästa presenten
En fotobok behöver inte vara avancerad. Bilderna från tjejhelgen eller golfresan kan lätt sättas samman i en fotobok Retro på 40 sidor med mjuka pärmar, och bli en uppskattad gå-bort-present. Eller varför inte göra ett pussel av bästa bilden på kompisgänget?
Pris: Fotobok Retro: 129 kr (40 sidor, 15x20 cm).
Pris: Pussel: från 129 kr (30-108 bitar).

BILDER
Högupplösta och frilagda bilder finns på http://news.cision.com/se/photobox
eller mejla eva@reftmark.se

Få hjälp med att göra bilderna och fotoprodukterna ännu bättre
- Med redigeringsverktyget Aviary kan du redigera bilderna som du vill använda till din fotoprodukt. Du behöver bara placera ditt foto där du vill ha det, klicka på det och välja att redigera. Du kan välja mellan flera olika filter och effekter - precis som med Instagram!

- Med PhotoBox Pop Art-funktion kan du redigera dina foton à la Andy Warhol och använda på exempelvis fototavlor, mobil- och iPad-skal.

- Tycker du att det tar onödigt lång tid att göra en fotobok? Med funktionen Instant Book går det enkelt och snabbt att skapa en fotobok i A4-format. Allt du behöver göra är att välja ut och överföra dina bilder samt klicka på ”Skapa en fotobok” så skapar Instant Book din fotobok åt dig. Om mindre än 3 minuter kan du se din färdiga fotobok, organiserad och förifylld tack vare Instant Book.

Se mer på www.photobox.se

För mer information vänligen kontakta:
Eva Reftmark  (presskontakt)
E-post: eva@reftmark.se

Andreas Arnell (Photobox)
E-post:  andreas.arnell@photobox.com

För bilder, se bildlänk ovan eller mejla eva@reftmark.se

Fakta om PhotoBox
PhotoBox är marknadsledande inom digitalfotoframkallning i Europa. Företaget erbjuder ett stort urval av innovativa fotoprodukter och tjänster såsom fotoböcker, kalendrar och canvastavlor, samt delning och lagring av bilder. PhotoBox grundades år 2000, finns i Sverige och i 19 andra europeiska länder och har mer än 27 miljoner medlemmar. Under 2012 producerade företaget mer än 1,7 miljoner fotoböcker.

För mer information besök www.Photobox.se

Taggar: