Din bästa bild blir den bästa presenten

Report this content

Med digitalkameran och telefonen till hjälp fotograferar vi mest hela tiden, men de bästa bilderna kommer inte alltid till användning. Fotoboken är vår tids fotoalbum och i många fall den mest uppskattade presenten. Och möjligheterna med fina bilder är många. En nyhet är att göra sitt eget personliga skal till sin iPhone.

Vi lagrar mängder av bilder i datorn och i telefonen, men tänker inte på att de riskerar att försvinna vid byte av dator eller telefon. Detsamma gäller vid förlust eller stöld. Den som gör egna utskrifter på skrivaren märker att de inte alltid åldras med behag. Fotoboken eller fotoprodukten är däremot ett både beständigt och personligt minne.

− Mest populär är fotoboken, som verkligen blivit vår tids fotoalbum, säger Andreas Arnell, affärsutvecklingsansvarig på Photobox i Sverige. Andra väljer den magiska fotomuggen, en temperaturkänslig mugg där fotot framträder när varm vätska hälls i. De personliga iPhone-skalen är också uppskattade, liksom att göra konst av sina egna bilder istället för att köpa en färdig fototavla i butik.

Den bästa presenten gör du själv
Det är inte bara de stora händelserna i livet som barnafödseln, bröllopet eller studenten som passar som fotoprodukt. Den bästa bilden kanske tas under den
spontana fikaträffen och blir en personlig present som uppskattas av vänner och bekanta.Numera är fotoprodukter enkla att göra och möjligheterna nästan obegränsade. På www.PhotoBox.se får man guidning i olika steg och med den egna datorn till hjälp kan man skapa fotoböcker, fototavlor och till och med smycken, plånböcker, pokerkortlekar och mycket annat med favoritbilderna som grund.

Prisexempel
En mini-fotobok (7x9 cm, 32 sidor) kostar från 69 kr
En fotobok (20x20 cm, 30 sidor) med personligt omslag kostar 229 kr
Den magiska fotomuggen kostar 139 kr
Ett personligt iPhone-skal kostar 249 kr
En canvastavla Classic (20x30 cm) kostar 169 kr

Se www.PhotoBox.se för komplett sortiment samt priser och leveranstider.

Högupplösta och frilagda bilder finns på:

Så här enkelt gör du en egen fotobok
Med funktionen ”Instant Book” skapar programmet automatiskt en färdig fotobok i A4-format på endast 3 minuter med de bilder som användaren laddat upp. Den som väljer att redigera t ex en fotobok på egen hand gör så här:
1. Fotona överförs till ett eget konto hos Photobox, där de kan organiseras efter teman eller nyckelord.
2. Sedan väljer man sin fotobok och börjar skapa den med tydliga steg-för-steg-anvisningar. Man kan välja mellan olika format, sidantal, bakgrunder, layouter och att förse bilderna med text. Programmet meddelar om en bild har för låg upplösning för att ge bra kvalitet.
3. För den som behöver hjälp eller vill fråga något, så finns en live-chatt-funktion och en kundtjänst att ringa eller mejla (öppen till kl. 18 alla dagar).
4. Det går att dela både foton och fotoboken med vänner och bekanta genom inbjudan via e-post eller via en länk på den egna hemsidan eller bloggen. Vännerna kan även välja att själva beställa produkterna.

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas Arnell
E-post:andreas.arnell@photobox.com

Presskontakt (frågor om bilder mm):
Eva Reftmark

E-post: eva@reftmark.se

Fakta om PhotoBox
PhotoBox är marknadsledande inom digitalfotoframkallning i Europa. Företaget erbjuder ett stort urval av innovativa fotoprodukter och tjänster såsom fotoböcker, kalendrar och canvastavlor, samt delning och lagring av bilder. PhotoBox grundades år 2000, finns i Sverige och i 16 andra europeiska länder och har mer än 20 miljoner medlemmar. Under 2011 producerade företaget mer än 1,5 miljoner fotoböcker.
För mer information besök www.PhotoBox.se

Taggar: