Franskt delikatessföretag vinner utmärkelsen Årets Butik

Report this content

Igår utsågs den franska delikatesskedjan Picard till Årets Butik i Sverige av Fast Food Magazine.

Vi tackar så mycket för utmärkelsen. Den vittnar om att vi har att göra med en kräsnare konsument idag. Att man ser delikatesser och kvalitetsmat som snabbmat är intressant och underhållande, säger Henrik Strinning, Sverigechef på Picard.

Picard är en unik matkedja i Sverige som förespråkar fryst framför färskt. Här säljs endast frysta varor, både råvaror och färdiglagade rätter.

Vårt fokus på kvalitet och en enklare vardag verkar redan ha uppmärksammats i Sverige, vilket vi är väldigt glada för. Den här utmärkelsen är ett bevis på det, säger Henrik.

Fast Food Awards uppmärksammar och lyfter kreativa och ansvarsfulla initiativ samt lönsam utveckling. Motiveringen till priset löd:

”Picard är ett nytt koncept i Sverige och man erbjuder frysta, nya och prisvärda produkter som håller mycket hög klass. Med hjälp av Picards produkter kan vem som helst skapa både vällagad vardagsmat och fantastiska festmåltider utan avancerade kockkunskaper.”

”Kanske årets mest vågade vinnare! Efter att ha testat oss igenom ett stort antal produkter lägger sig juryn platt och konstaterar att detta är bättre än bra.”

Konceptet bakom Picard kommer från Frankrike och bygger på avancerad frysteknik som klarar att frysa de svåraste matvarorna och samtidigt bibehålla näring, smak och konsistens. Därför fryser man endast produkter av den bästa kvalitén. Storsäljarna både i Frankrike och i Sverige är just franska delikatesser som är färdiga att serveras på ett kick – antingen direkt efter upptining eller efter ett par minuter i ugnen.

Picard lanserade sin första matbutik i Sverige i februari tidigare i år och har sedan dess öppnat totalt fyra butiker i och omkring Stockholm. Den nästa i raden är en butik i Haninge som öppnar den 26 september.

Vinnarna i tävlingen korades igår på mässan Fastfood & Café i Göteborg.

För mer information vänligen besök www.picard.se eller kontakta:

Henrik Strinning, ansvarig för Picards verksamhet i Sverige, henrik.strinning@picard.se, 070-549 59 78

Taggar: