Lyxig matduo från Picard till Alla Hjärtans Dag

Report this content

Med Alla Hjärtans Dag runt hörnet har Picard tagit fram två specialprodukter för att sätta extra finess på dagen – en förrätt med typiska franska inslag och en hjärtformad makrondessert. Högtider och speciella tillfällen uppmärksammas alltid lite extra på Picard, under april kan man även se påskens specialprodukter i butik.

Picard är den franska matkedjan som kom med sitt butikskoncept med endast fryst mat till Sverige för knappt ett år sedan. Här kan man handla gourmetmat, både franska specialiteter och en hel del svenskt, råvaror och färdigmat för alla tillfällen, och ofta med en inbyggd smarthet.

Vi har vår själ i fransk gourmetmat och utvecklar ständigt nya produkter, vilket visar sig extra mycket vid speciella tillfällen under året, till exempel Alla Hjärtans Dag. Då passar Picard på att dra ut temat i produkterna och hjälper våra kunder att servera kärlek på borden, säger Sara Maxence, produkt och marknadschef för Picard i Sverige.

I Frankrike är mat och kärlek tätt sammankopplade och det visar sig i det här fallet även i råvarukombinationerna. Till Alla Hjärtans Dag presenteras två godsaker - en aperitif och en dessert:

Pomme d’Amour: En aperitif med Foie Gras de Canard kombinerad med en äppelkompott draperad med en hallon glace. Åtta aperitifer i en förpackning á 62,50 kr.

Hallonhjärtan: Hjärtformade dessertmakroner med smak av hallon och en gräddvaniljkräm. Bakverken kommer lämpligt i två-pack, 49 kr.

Även påsken har tillägnats specialdesserter som finns i butik från 31 mars.

Matkedjan är otroligt uppskattad i Frankrike och gör nu även avtryck i Italien och Belgien förutom i Sverige. En stor del av kedjans framgång ligger i de starka värderingarna kring kvalitet och hur man lyckas bevara smak, näring och konsistens genom frysning. Idag finns det sex butiker i Storstockholmsområdet, den 20 mars öppnas en sjunde butik i Solna Centrum.

Vid önskemål att provsmaka Alla Hjärtans Dag-specialiteterna kan ni mot uppvisande av detta e-mail hämta dem i butik. Varorna finns tillgängliga fr.o.m. idag.

För mer information vänligen se www.picard.se eller kontakta:

Sara Maxence, Produkt och Marknadschef för Picard Sverige, sara.maxence@picard.se, 0733-52 86 67.

Taggar:

Citat

Vi har vår själ i fransk gourmetmat och utvecklar ständigt nya produkter, vilket visar sig extra mycket vid speciella tillfällen under året, till exempel Alla Hjärtans Dag. Då passar Picard på att dra ut temat i produkterna och hjälper våra kunder att servera kärlek på borden.
Sara Maxence, Produkt och Marknadschef för Picard Sverige