Flörta och spela golf på Telias MyDOF

Flörta och spela golf på Telias MyDOF Nytt ramavtal gör Picofuns WAP-spel tillgängliga för Telia-kunder Framgångarna fortsätter för Picofun, ledande utvecklare, förläggare och distributör av mobila spel och underhållningsapplikationer. Företaget meddelar idag att man tecknat ett ramavtal som innebär att Telia Mobile kommer att erbjuda Picofuns spel till sina kunder via WAP-portalen MyDOF. De spel som i ett första skede ingår i avtalet är communityspelet Lifestylers samt golfspelet On The Green. 148Efterfrågan på mobil underhållning ökar snabbt, både från konsumenterna och från operatörerna148, säger Picofuns vd Carl-Greger Leijonhufvud. 148Vi har tecknat avtal med majoriteten av de europeiska operatörerna och våra spel kommer inom kort att kunna spelas av 85 miljoner människor runt om i Europa.148 Lifestylers 150 flörta med hjälp av mobilen Lifestylers är ett helt nytt sätt att möta människor i en virtuell värld. Användaren hamnar i en av åtta olika livsstilskategorier beroende på de saker han/hon uträttar, vart denne går i spelet samt vilka relationer han/hon bygger. Genom att utföra uppgifter och på olika sätt interagera med de övriga spelarna, på ett för din spelkaraktär konsekvent sätt, utvecklar du din spelkaraktär och skaffar dig en högre status. Om du till exempel flörtar med många i spelet och bjuder på middagar för att nästa dag vara som bortblåst så kommer du att spela med Casanova-karaktären. Beter du dig däremot som Nörden och tex läser böcker på biblioteket så förlorar du poäng som Casanova och riskerar på sikt att transformeras till Nörden. Andra livsstilar är tex Bästa Kompisen, Clownen, Atleten, etc. Målet med spelet är att bli den mest framträdande karaktären av de som valt samma livsstil som du själv. Löpande presenteras en lista på de mest framgångsrika karaktärerna inom varje livsstil. On The Green 150 golf simulator med 3D-grafik On The Green liknar i mångt och mycket de golfspel som finns för PC, fast anpassat för det mindre formatet. Spelet innehåller olika banor kompletta med vattenhål, ruff och bunkrar 150 för spelaren gäller det att välja rätt klubba, sikta rätt, slå lagom hårt och hålla ordning på vinden. Beroende på spelarens eget val går spelet sedan antingen ut på att träna, försöka förbättra sitt handicap eller sitt rekord på en specifik bana. Spelaren kan också utmana andra spelare eller starta en turnering. Om en spelare väljer att sluta under ett hål, sparas den positionen och spelet kan fortsätta senare Mer information om spelen finns på www.picofun.com eller www.teliamobile.se. För mer information, vänligen kontakta: Carl-Greger Leijonhufvud, VD Fredrik Syrén, marknadschef Tel: 08-506 557 25 Tel: 08-506 557 03 cg.leijonhufvud@picofun.com fredrik.syren@picofun.com Picofun utvecklar, förlägger och distribuerar världsledande mobila spel och underhållningsapplikationer via operatörer och mobila portaler till användarens mobiltelefon. Picofun har redan idag distributionsavtal med ett stort antal av Europas ledande mobiloperatörer och portalägare. Företagets premiärsuccé 148Picofun Football148, världens första WAP-spel med multiplayerfunktionalitet, spelas för närvarande i över 350 ligor runt om i Europa. Picofun har i sin portfölj även Lifestylers, Fight Arena, världens första spel optimerat för GPRS, och On the Green som utnyttjar PC teknologi för automatisk grafik generering. Picofun har sitt huvudkontor i Stockholm och ett utvecklingskontor i Lund. Picofun ägs av de anställda, Startupfactory, SOFTBANK Europe Ventures och Carphone Warehouse. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/09/20010409BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/09/20010409BIT00130/bit0001.pdf