• Picofun/

Fortsatta internationella framgångar för Picofun - avtal med 3 nya operatörsportaler Portugal och Kroatien nya marknader för mobilspelsföretaget Framgångarna fortsätter för Picofun, ledande utvecklare, förläggare och distributör av mobila spel och underhållningsapplikationer. Företaget offentliggjorde idag ett antal avtal som tecknats med operatörer runt om i Europa. Bland de nya kunderna märks bland andra portugisiska TMN och VIP Net i Kroatien, som bägge innebär att Picofun tagit sig in på marknader som är nya för företaget. Nykomling på kundlistan är också tyska mobilportalen Jamba (3:e störst i Tyskland med 6 miljoner användare). "Ända sedan starten har vi haft ett internationellt fokus och att den satsningen var riktig visar sig allt tydligare i takt med att marknaden för mobil underhållning mognar", säger Picofuns vd Carl-Greger Leijonhufvud. "Att vi idag är mycket väl positionerade internationellt ser vi dels genom de nya avtal vi tecknar med operatörerna, dels genom alla de spännande företag vi lyckats knyta nära till oss genom vårt internationella partnernätverk." "Vi har idag avtal med de flesta ledande operatörer på de viktigaste marknaderna i Europa, självklart börjar vi nu även höja våra blickar utanför Europa", fortsätter Leijonhufvud. "Vi är idag redan verksamma som förläggare åt ett antal spelutvecklare i Nordamerika och Asien, när marknaden mognat ytterligare kommer vi givetvis även att närma oss de amerikanska och asiatiska operatörerna." Picofun har sedan tidigare avtal med operatörer i Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, England, Österrike, Sverige, Norge, Finland, Danmark, Nederländerna. I Picofuns partnernätverk återfinns ett stort antal företag i såväl Europa som Asien och Nordamerika. För mer information, vänligen kontakta: Carl-Greger Leijonhufvud, VD Fredrik Syrén, Sälj & marknadschef Tel: 0708 218025 Tel: 0708 218003 cg.leijonhufvud@picofun.com fredrik.syren@picofun.com PICOFUN I rollen som utvecklare, förläggare och distributör är Picofun är en drivande part i den fortsatta utvecklingen av den mobila underhållningsbranschen. Picofun har idag distributionsavtal med majoriteten av Europas ledande mobiloperatörer och portalägare, företagets spel har redan lockat flera miljoner användare runt om i Europa. En av de viktigaste faktorerna bakom den snabba framgången är, vid sidan av de innovativa spelkoncepten, Picofuns allt-i-ett-lösningar som enkelt integreras med operatörernas nätverk. Med basen i Sverige har Picofun säkrat sin globala närvaro genom ett brett internationellt nätverk av partners. I partnernätverket återfinns ett flertal ledande spelutvecklare, mobiltelefonstillverkare, medieföretag samt mobiloperatörer och portalägare. www.picofun.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/08/20011005BIT00750/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/08/20011005BIT00750/bit0002.pdf