Picofun och MTV inleder samarbete kring mobil underhållning

Picofun och MTV inleder samarbete kring mobil underhållning Ännu ett välkänt varumärke väljer Picofun som mobilpartner Picofun, Europas ledande utvecklare, förläggare och distributör av mobila spel och underhållningsapplikationer, presenterade idag ett samarbete med musikkanalen MTV. I ett första steg innebär överenskommelsen att Picofun skall utveckla två spel som utspelas i MTV- miljö. Spelen, ett för SMS och ett för WAP, kommer sedan att marknadsföras via MTV. "Samarbeten med starka varumärken är mycket betydelsefulla och givetvis är MTV något av en drömpartner för oss", säger Picofuns vd Carl-Greger Leijonhufvud. "Att online-media och mobil underhållning är en lyckad kombination bevisas inte minst av vår succé med Big Brother tidigare i år. Samtidigt som vi är glada över att locka många användare till våra spel är mobila spel ett bra sätt för mediabolagen att ytterligare bredda redan kända varumärken." "Mobil underhållning är ett självklart nästa steg för oss", säger Ola Wikström, Nordenchef på MTV Online i Norden. "MTV skapar hela tiden nya sätt att erbjuda besökarna underhållning, med hjälp av olika tekniker. Picofun är en bra samarbetspartner som svarar mot våra högt ställda krav." De första spelen inom ramen för samarbetet mellan Picofun och MTV lanseras senare i höst och kommer att göras tillgängliga på den nordiska marknaden via de operatörer Picofun har existerande samarbeten med. För mer information, vänligen kontakta: Carl-Greger Fredrik Syrén, Sälj & Leijonhufvud, VD marknadschef Tel: 0708 218025 Tel: 0708 218003 cg.leijonhufvud@picofun fredrik.syren@picofun.com .com PICOFUN I rollen som utvecklare, förläggare och distributör är Picofun är en drivande part i den fortsatta utvecklingen av den mobila underhållningsbranschen. Picofun har idag distributionsavtal med majoriteten av Europas ledande mobiloperatörer och portalägare, företagets spel har redan lockat flera miljoner användare runt om i Europa. Med basen i Sverige har Picofun säkrat sin globala närvaro genom ett brett internationellt nätverk av partners. I partnernätverket återfinns ett flertal ledande spelutvecklare, mobiltelefonstillverkare, medieföretag samt mobiloperatörer och portalägare.. www.picofun.com www.mtve.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/13/20010913BIT00220/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/13/20010913BIT00220/bit0002.pdf