Picofun släpper fem nya WAP-spel - premiär för tredjepartsutvecklade titlar

Picofun släpper fem nya WAP-spel - premiär för tredjepartsutvecklade titlar Förläggarrollen innebär en snabbt ökad spelutgivningstakt Picofun, ledande utvecklare, förläggare och distributör av mobila spel och underhållningsapplikationer, presenterade idag fem nya speltitlar för WAP. Lanseringen av de nya spelen, Wall Street Wizard, Knights of Honour, M-Builders, Starship och Speedster, är till stor del ett resultat av Picofuns partnerstrategi där företaget i rollen av förläggare distribuerar spel till operatörer runt om i Europa. "Vi har ett fortsatt starkt fokus på att utöka vår förläggarverksamhet och vi kommer att presentera ett större antal nya spel med ursprung i vårt partnernätverk inom de närmaste månaderna", säger Picofuns vd Carl- Greger Leijonhufvud. "Vi möter en allt mer mogen marknad och i takt med den ökade efterfrågan är en innehållsrik spelportfölj ett måste för att attrahera operatörerna. De spel vi nu lanserar kompletterar våra tidigare titlar på ett bra sätt och sammantaget kan vi erbjuda en mycket bra spelmix". "Samtliga de spel vi nu lanserar är för WAP, både över GSM och GPRS", fortsätter Leijonhufvud. "GPRS kommer att få en ökad betydelse under hösten och det är naturligtvis viktigt för oss att kunna erbjuda en bredd av applikationer som är optimerade för GPRS". Picofun agerar idag i rollen som förläggare åt amerikanska Froghop, kanadensiska Kalador, indiska Ruksun, Nazca från Korea, brittiska Games Kitchen, Grip Studios i Finland, samt Mgage, Massive Mobile Entertainment och Monsterland från Sverige. Picofun befinner sig också i diskussion med ytterligare potentiella partners runt om i världen. Mer information om spelen och skärmbilder finns på bifogat faktablad samt på www.picofun.com För ytterligare information, vänligen kontakta: Carl-Greger Leijonhufvud, VD Fredrik Syrén, Sälj & marknadschef Tel: 0708 218025 Tel: 0708 218003 cg.leijonhufvud@picofun.com fredrik.syren@picofun.com PICOFUN I rollen som utvecklare, förläggare och distributör är Picofun är en drivande part i den fortsatta utvecklingen av den mobila underhållningsbranschen. Picofun har idag distributionsavtal med majoriteten av Europas ledande mobiloperatörer och portalägare, företagets spel har redan lockat flera miljoner användare runt om i Europa. Med basen i Sverige har Picofun säkrat sin globala närvaro genom ett brett internationellt nätverk av partners. I partnernätverket återfinns ett flertal ledande spelutvecklare, mobiltelefonstillverkare, medieföretag samt mobiloperatörer och portalägare. www.picofun.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00110/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00110/bit0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00110/bit0003.doc Bilaga