• Pilotfish/

ElectriCity har premiär i Göteborg den 15 juni 2015 då den första tysta elbussen testas

Fr om 15 juni 2015 testar Göteborg nya lösningar för morgondagens hållbara kollektivtrafik. Samarbetet mellan industrin, forskning och samhälle har drivit fram projektet med nya tysta och avgasfria bussar som drivs med förnybar el. Pilotfish medverkar med sin IT-infrastrukur till att samla in data från testbussarna för fortsatta forskningsändamål.

Nu testar Göteborg nya lösningar för morgondagens hållbara kollektivtrafik. Samarbetet mellan industrin, forskning och samhälle har drivit fram projektet med nya tysta och avgasfria bussar som drivs med förnybar el. Pilotfish medverkar med sin IT-infrastrukur till att samla in data från testbussarna för fortsatta forskningsändamål. Läs mer om ElectriCity.

"Detta ligger i linje med vår miljöcertifiering ISO 14001 som kvalitétssäkrar att vi arbetar mot hållbara och miljövänliga lösningar", säger Tomas Gabinus, VD på Pilotfish Networks AB.

För mer information om Pilotfish Networks AB’s tjänsteleveranser för kollektivtrafiken, kontakta gärna Tomas Gabinus på mobil: +46 (0)733-224011 eller mail: tomas.gabinus@pilotfish.se, eller post Viktoriagatan 3, 411 25 Göteborg, Sverige.

Pilotfish Youtubekanal hittar du här.

Pilotfish Google+ hittar du här.

PILOTFISH NETWORKS AB - Pilotfish erbjuder system och tillämpningar som gör Europeisk kollektivtrafik mer effektiv. Med huvudkontor och utvecklingsavdelning i Göteborg är bolaget inne i en internationell expansionsfas. Pilotfish produkter bygger på standard och guidelines som nu samordnas av organisationen ITxPT.