Johan Svärd lämnar Zalster – blir ny Chief Commercial Officer på digitala plattformen Pindify

Johan Svärd, 35, blir ny Chief Commercial Officer på Pindify. Han kommer senast från motsvarande tjänst på Zalster, som med sin AI-plattform optimerar annonsering på Facebook och Instagram.

– Pindify är som ett Amazon för livsstil, underhållning och media där kreatörer och innehållsskapare samlar allt sitt content/innehåll på ett ställe samtidigt som de kan tjäna pengar, via prenumeration, sponsring, e-handel, finansiella tjänster med mera. Nu går Pindify in i en oerhört spännande och offensiv period, säger Johan Svärd.

– Pindify har en enastående produkt där kreatörers intäktsmodell är tydligare och mer transparent än befintliga plattformar och nu går Pindify in i en grymt spännande period. Att få vara med och bygga upp och lansera Pindify och bli en väsentlig del av Pindifys framtid känns förstås oerhört stimulerande, säger Johan Svärd. Pindify är en ny digital plattform som fungerar som en marknadsplats för influencers och artister där de samlar allt sitt innehåll/content och engagera sina fans samtidigt som de enkelt kan tjäna pengar. Pindify fortsätter därmed rusta inför höstens intensiva lansering. Johan Svärd tillträder sin nya tjänst i mitten av september.

På Pindify kommer Johan Svärd att ha motsvarande roll som han haft på Zalster de senaste åren.

– En produkt som Pindify utvecklas förstås hela tiden men nu är vi klara att på allvar möta marknaden. Under hösten ligger flera stora internationella kampanjer, som tagits fram i samarbete med Chimney Group och Tailify, för att stödja vårt arbete, säger Johans Svärd.

Johan Svärd har lång erfarenhet av nätbaserad försäljning och marknadsföring. Han var tidigt in i branschen och har följt trenderna från displayannonsering till AI-optimerad annonsering på Facebook och Instagram. Enligt Johan är steget till Pindify ett naturligt nästa steg.

– Marknadsföring och relationsskapande via influencers och andra trovärdiga bärare av varumärken känns mycket starkt i framtiden. Ett ”Uber” för brands att nå influencers helt enkelt. Så Pindifys grundfilosofi, med tydlig närhet och lojalitet till kreativa människor, är helt rätt i tiden.

Pindify, som lanserades officiellt under 2018, grundades av Christoffer Wallin som också är bolagets CEO:

– Med Johan har vi fått in en av branschens ledande och mest drivna personer. Hans erfarenheter och kunskaper i kombination med vårt sälj- och marknadsteam blir en oerhört stark kombination, säger Christoffer Wallin.

Pindify har idag medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Lviv (Ukraina) och Salt Lake City.

Johan Svärd, Chief Commercial Officer Pindify, tfn: +46 (0)733 90 15 90
johan.svard@pindify.com
För inlogg på Pindify.com för journalister kontakta Annika Krusensten på tfn +46 (0)737131750 alt annika.krusensten@perspective.se

Citat