Pindify lanserar ny donationsfunktion ”Ger ett komplett ersättningssystem”

Nu lanserar Pindify en ny donationsfunktion på sin digitala plattform.
–  Med det nya donationsfunktionen i kombination med våra tidigare släpp så har vi utvecklat branschens mest kompletta ersättningssystem för kreatörer och innehållsskapare, säger Mathias Mattson, Chief Creative Officer och Partner på Pindify.

Pindify är en digital plattform för livsstil, underhållning och media där kreatörer och innehållsskapare samlar allt sitt content på ett ställe. Här tjänar kreatörerna pengar via prenumeration, e-handel och finansiella tjänster.

– Med donationer i kombination med våra tidigare släpp av sponsorskap och delägarfunktioner så har Pindify nu utvecklat branschens mest kompletta ersättningssystem för kreatörer och innehållsskapare, säger Mathias Mattson, Chief Creative Officer och Partner på Pindify.

Donationer på valfritt belopp kan ges av en följare eller supporter till en specifik Provider som ekonomiskt stöd.

Tidigare i år släppte Pindify funktionen delägarskap och sponsorskap. Delägarskapet är en efterlängtad funktion i branschen som dels kan användas på en enskild publikation, dels på en hel profil. Man bestämmer själv hur man vill fördela de kommande intäkterna procentuellt mellan sig självoch eventuella partners, och fördelningen sker automatiskt. Sponsorfunktionen gör det enkelt för annonsörer att hitta sin målgrupp på Pindify och samtidigt göra ett ekonomiskt avtal med den eller de kreatörer vars följare är en intressant målgrupp.

Pindify, som lanserades officiellt 2018, grundades av Christoffer Wallin som också är bolagets CEO. Under fjärde kvartalet 2019 lanseras Pindify internationellt bland annat genom en offensiv kampanj som tagits fram i samarbete med Chimney Group och Tailify.

–Vi har haft ambitionen att bygga världens bästa digitalaplattform för världens kreatörer inom arts, media och underhållning och det har vi gjort. Samtidigt kommer Pindify att utvecklas kontinuerligt och under resten av 2019 kommer vi att släppa fler nya spännande funktioner, säger Christoffer Wallin, CEO och grundare av Pindify.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Christoffer Wallin, CEO Pindify, tfn: +1 (801) 649 8389 stoffe@pindify.com
Lars Sjögrell, Press & PR Officer, tfn +46(0)702 69 53 00 lars.sjogrell@perspective.se
För inlogg på Pindify.com för journalister kontakta Annika Krusensten på tfn +46 (0)737 13 17 50 alt annika.krusensten@perspective.se

Pindify grundades av Christoffer Wallin år 2011 och lanserades officiellt 2018. Pindify är en digital plattform som fungerar som en marknadsplats för artister och kreatörer inom media och konst. På Pindify kan dessa lägga upp och tjäna pengar på exklusiva inlägg, content och fanrelationer. Pindify har sitt huvudkontor i Salt Lake City och filialer i Lviv, Stockholm och Göteborg. 2018 nominerades Pindify till ”Årets Startup” och ”Årets Tillväxtbolag” vid Serendipity Challenge.

Taggar:

Citat

Mathias Mattson, Chief Creative Officer och Partner på Pindify.