Pindify Provider-Joel Lyssarides utsedd till Årets Musiker/P2 Jazzkatten

P2 Jazzkatten är Sveriges Radios årliga hyllning till Svensk Jazz. Vinnarna röstas fram av både lyssnarna och av Sveriges Radios jury och vinnarna presenteras på P2 Jazzkatten-galan i Stockholm den 15 oktober. Pindifys Provider Joel Lyssarides tillkännagavs vid galan som Årets Musiker 2019.

Joel Lyssarides, jazzpianist och kompositör tilldelades under gårdagen priset som Årets Musiker av Sveriges Radio P2. Priset delades ut under en galatillställning på Fasching i Stockholm med Edda Magnason som konferencier. Lyssarides släppte 2018 sitt debutalbum ”Dreamer” som fått över 2,5 miljoner streams på Spotify. Nyligen släppte han en uppföljare till debuten som fick namnet ”A Better Place”.

Söndagen den 13 oktober spelade Lyssarides en releasekonsert inför ett slutsålt Södra Teatern som presenterades i samarbete med Pindify, Steinway and Sons och Stockholm Jazzfestival. Konserten har spelats in och finns tillgänglig på Sveriges Radio och kommer snart i exklusiv filmversion på Joels Pindify Portfolio.

Pindify är en digital marknadsplats för livsstil, underhållning och media där kreatörer och innehållsskapare samlar allt sitt content på en och samma plats. Via prenumeration, e-handel, inbyggda system för sponsring och donationer kan kreatörerna rättvis ersättning för sitt content.

För ytterligare information vänligen kontakta
Lars Sjögrell, Press & Pr Officer, tfn. +46 (0)702 69 53 00
lars.sjogrell@perspective.se

Henrik Björlin, Management & PR 4 Joel Lyssarides, tfn. +46 708 240 319
henrik@performingarts.se

Christoffer Wallin, CEO Pindify, tfn. +1 (801) 649 8389
stoffe@pindify.com

För journalister som vill logga in på Pindify.com:
Annika Krusensten på tfn  +46 (0)737 13 17 50
annika.krusensten@perspective.se

Pindify grundades av Christoffer Wallin år 2011 och lanserades officiellt 2018. Pindify är en digital plattform som fungerar som en marknadsplats för artister och kreatörer inom media och konst. På Pindify kan dessa lägga upp och tjäna pengar på exklusiva inlägg, content och fanrelationer. Pindify har sitt huvudkontor i Salt Lake City och filialer i Lviv, Stockholm och Göteborg. 2018 nominerades Pindify till ”Årets Startup” och ”Årets Tillväxtbolag” vid Serendipity Challenge.