Pontus Nilsson från Uddevalla har fått lovord från världsstjärnan Will Sparks – satsar nu på Pindify

Producenten Pontus Nilsson har sedan 2015 ägnat många timmar åt musiken och väljer nu att satsa på digitala plattformen Pindify som främjar artister och kreatörers bästa. Nyligen fick Pontus positiv feedback på sin musik av självaste Will Sparks, som spelar på Summerburst, Ullevi den 7 juni.

– Jag ser det som en väldigt intressant och ny grej som förhoppningsvis gör att fler kan få ta del av min musik i framtiden, säger Pontus Nilsson.

Musiken har länge varit en stor del av Pontus liv. Han tog tag i det på riktigt för några år sedan när han började sampla olika låtar, laddade ner olika musikprogram och skrev texter med beats för att utforska musikvärlden.

– Till en början satt jag med musiken mest på skoj men i takt med att jag utvecklades och ju längre tiden gått så har det nu blivit mer och mer seriöst, säger Pontus.

Pontus har ett samarbete med en musikaggregator som tipsade om Pindify genom ett samarbete som finns mellan dessa två bolag. Innan Pindify satt han mestadels med andra sociala medier för att dela med sig av sin musik.

– När jag läste vad Pindify var och vad det kunde ge mig så tyckte jag det lät intressant. Pindify känns som ett modernt och spännande komplement i musikindustrin. Tidigare har jag använt andra sociala plattformar för att nå ut men nu hoppas jag att via Pindify nå ännu längre, säger Pontus.

Just nu fokuserar Pontus på att ta studenten för att sedan kunna lägga ytterligare fokus på musiken och samarbeten. Trots fina lovord från världsstjärnan Will Sparks håller Pontus båda fötterna på jorden.

– Will Sparks återkopplade på det som jag skickade till honom och tyckte att det lät bra. Det är roligt när sådana stora artister gillar vad man gör. Nu går jag ekonomiprogrammet med inriktning juridik på Agnebergsgymnasiet och lägger min fritid på att sitta med musiken. Mitt fokus är att först ta studenten för då kommer jag kunna lägga ännu mer tid på att utveckla mig själv och min musik, säger Pontus.