Storsatsande digitala plattformen Pindify.com väljer pr-byrån Perspective Communication

I slutet av april engagerade den digitala plattformen Pindify fullservicebyrån Chimney inför vårens och sommarens offensiva globala kampanjer. Nu har man också gjort klart med pr-byrån Perspective Communication som likt Chimney går in som strategisk kommunikationspartner men med fokus på public relations, press och contentproduktion.

– Därmed har vi knutit till oss två riktigt vassa kommunikationspartners som kommer att komplettera vårt eget marknads- och kommunikativa team, säger Christoffer Wallin, CEO och grundare av den digitala plattformen Pindify, som fungerar som en marknadsplats för artister, kreatörer, musiker, konstnärer, bloggare, konstnärer, författare med flera.

Pindify är plattformen och marknadsplatsen som står påartisternas och andra kreatörernas sida. Plattformen som har utvecklats sedan 2013 och lanserades officiellt under hösten 2018 tar nu på allvar ta upp kampen med branschens etablerade aktörer. På Pindify.com möter artister, bloggare, vloggare, författare, fotografer och andra kreatörer sina fans, följare, sponsorer och andra intressenter – och tjänar dessutom pengar.

– Pindify står tydligt på kreatörernas sida och har en ersättningsmodell som jämförelsevis är mycket rättvis. Här utgår man från kreatörernas och content-producenternas bästa, vilket känns både modernt och klokt. Inte minst med tanke på den senaste tidens debatt kring hur branschens drakar med flera behandlar artister och content-producenter och vilka ersättningsnivåer som erbjuds där. Tajmingmässigt  kommer Pindify perfekt, säger Lars Sjögrell, vd på Perspective som även kommer att ha uppdraget som Pindifys Press & Pr Officer.

– Vi har skapat en digital plattform och marknadsplats som utgår från artisterna och kreatörerna, deras fans och följare och deras relation. Pindify bygger på ett transparant ersättningssystem där man som ”Provider” (kreatör eller leverantör) de facto tjänar pengar på sina premiuminlägg och relationen med sina fans. Nu är det dags att berätta det, högt och tydligt. Tillsammans med Chimney och Perspective, andra partners och våra egna medarbetare runt om i världen kommer Pindify att bli en stark, reko och offensiv utmanare, säger Christoffer Wallin.

Från Perspective kommer i första hand Annika Krusensten och Lars Sjögrell att arbeta med Pindify.