Pingdom Årets Västerås Science Park-företag 2012

Report this content

Pingdom AB tilldelades utmärkelsen Årets Västerås Science Park-företag 2012, under medlems- och nätverkseventet Västerås Science Race den 24:e januari.

– Vi tycker det är fantastiskt roligt att få en sån här utmärkelse, det ger oss alla på företaget en känsla att det vi gör är rätt. Dessutom är det ett kvitto på att vi arbetar både smart och hårt, säger Sam Nurmi, Pingdoms grundare och vd.

Prissumman på 5 000 kronor för personalaktiviteter delades ut i form av en jättecheck. Vilket är passande då det är team som tillsammans skapar framgång på Pingdom.

– Att blir 2012 års företag med Pingdom och tidigare 2004 års företag och då med Loopia är otroligt smickrande, men visar även att företagande är något långsiktigt och att det tar tid att bygga upp välmående och växande företag, säger Sam Nurmi.

– Även om vi inte sitter i Kopparlunden så är det kul att vi har möjlighet att vara en del av Västerås Science Park och det nätverk och tjänster de erbjuder med 206 medlemsföretag, som tillsammans har 1 600 anställda och cirka 3 miljarder kronor i omsättning. Vi uppmuntrar fler företag att bli medlemmar i Västerås Science Park för tillsammans kan vi hjälpa varandra och skapa ännu bättre förutsättningar att hjälpa företagen i Västmanland.

Pingdom har under de senaste åren haft en mycket kraftig tillväxt och under 2012 anställdes 14 nya medarbetare, och man söker ännu fler.

– Det här priset hjälper oss otroligt mycket och gör att vi syns. Vi är i ständigt behov av flera duktiga medarbetare, och ett erkännande som det här gör förhoppningsvis att fler tycker Pingdom är en spännande och stabil arbetsplats där man kan utvecklas, säger Sam Nurmi.

Priset tilldelas Pingdom AB med motiveringen:

”Pingdom AB är det snabbast växande företaget i regionen och bland medlemmarna i Västerås Science Park. Företaget startade 2006 och har sedan dess haft en mycket kraftig tillväxt. Under 2012 anställde man 14 nya medarbetare, och man söker fler.

Pingdom AB arbetar med att övervaka tillgänglighet och prestanda för webbsidor, och har hundratusentals användare i 135 länder. Företaget går med stora steg mot framtiden genom att utveckla nästa generations tjänster.

Entreprenören bakom Pingdom AB, Sam Nurmi, har under åren tagit del av Parkens erbjudanden och tjänster på vägen mot tillväxt. Han är en av våra bästa ambassadörer.

Sam är en mycket bra förebild: hans okonventionella sätt att bygga företaget, motivera och utveckla medarbetare, leder till ett framgångsrikt företagande. Själv säger han att Pingdom AB är något av ett Silicon-Valley företag, men verksamt i Västerås. Det skriver vi under på!”

Kontaktperson:

Jonas Strandell

Twitter: @pingdom

Epost: jonas@pingdom.com

Om Pingdom
Pingdom är ett av världens ledande företag vad gäller övervakning av webbtjänster, webbsidor och servrar. Med företagets tjänster säkerställer fler än 280 000 kunder i 135 länder att deras hemsidor är tillgängliga och att prestanda är så hög som möjligt. Bland kunderna märks bland annat Apple, Google, Instagram, Microsoft, Spotify, och Twitter. För mer information, se http://www.pingdom.com.