Ett decennium av trygg bemanning för AstraZeneca

Förlänger avtalet med Poolia igen

Efter åtta års samarbete förlänger AstraZeneca sitt förtroende för bemanningsföretaget Poolia i ytterligare två år. Avtalet gäller bemanningstjänster inom samtliga Poolias yrkesområden och sträcker sig fram till sista mars 2009.

Poolia har varit leverantör av bemanningstjänster till AstraZeneca sedan 1999 och fortsätter vara ett stöd i läkemedelsbolagets behov av flexibla lösningar för sin personalstyrka i ytterligare två år.

– AstraZeneca ställer ständigt höga krav på leveransen av våra konsulter och efterfrågar ofta unika kompetenser. De investerar mycket i sina inhyrda konsulter, bl a i form av interna utbildningar annan kompetensutveckling, och de värdesätter därför möjligheten att kunna hyra in personer som de arbetat med tidigare, säger Susanna Marcus, VD för Poolia Sverige.

– Vi har förstått att vårt arbetssätt mot kund, med dedikerade kontaktpersoner, skapar en kontinuitet i samarbetet som AstraZeneca upplever är väldigt viktig. Det är inspirerande att vi får fortsätta utveckla samarbetet, säger Magnus Nyholm, kundansvarig på Poolia för AstraZeneca.

Poolia samarbetar med Uniflex och Dedicare (f.d. Poolia Vård och Poolia Doctor) i detta avtal för AstraZeneca. Uniflex är nischade mot bemanning inom industri-, lager-, och enklare kontorstjänster och Dedicare hyr ut läkare och sjuksköterskor.