Från en redan stark position till den ledande aktören

Johanna Ragnartz har rekryterats som marknadschef till Poolia Sverige AB. Hon kommer närmast från en befattning på Arla som Nordic Category Manager Foodservice vid Arlafoods.

– Poolia har ett starkt och etablerat varumärke. Därför är jag mycket glad att ha Johanna som stärker vårt företag inom dessa frågor. Johannas bakgrund från arbete inom kända företag med välrenommerade varumärken gör henne perfekt för det här jobbet, säger Poolia Sveriges vd Åsa Edman Källströmer.

Johanna Ragnartz har arbetat med marknadsföring och varumärkesfrågor i många år. Johanna Ragnartz har tillträtt sin nya befattning och sitter nu i Poolia Sveriges ledning. Hon kommer att rapportera direkt till Åsa Edman Källströmer.
– Att ta Poolia från en redan stark position till att bli den ledande aktören på marknaden är en mina uppgifter, säger Johanna Ragnartz. Svenskt företag, välkänt varumärke och tillväxtbransch. Det är hörnstenarna i en verklig utmaning. Nu befinner sig Poolia inne i ett intressant läge, med en stark plattform på hemmamarknaden. Att jobba med strategier för att stärka och ladda varumärket ger oss de bästa förutsättningar för en framtida utveckling, där vi erbjuder de bäst kvalificerade tjänstemännen, avslutar Johanna Ragnartz,

Bakgrund
Johanna Ragnartz har en utbildningsbakgrund från Stockholms universitet med medie- och kommunikationsvetenskap samt nederländska, marknadsekonom DIHR och marknadsekonom DRMI Berghs. Johanna har haft flera befattningar inom Arla – bland annat ansvarig för Web och digitala kanaler och marknadschef Mjölk.

För mer information, kontakta
Åsa Edman Källströmer, vd Poolia Sverige AB, tfn: 08-555 653 16, mobil: 0739-44 53 16
Johanna Ragnartz, marknadschef, tfn: 08-555 651 10, mobil: 0739-44 51 10