PION Group AB - Valberedning inför årsstämman 2024

I enlighet med beslutet på PION Groups årsstämma 2023 har styrelsens ordförande kontaktat bolagets största ägare för att utse valberedning inför årsstämman 2024.

Valberedningen ska inför årsstämman 2024 lämna förslag till ordförande på stämman, antal styrelseledamöter, arvode till styrelsens ledamöter, val av styrelse och styrelseordförande, antal revisorer, arvode till revisor och val av revisor, samt, om så bedöms erforderligt, förslag till ändringar i valberedningens instruktion.

Valberedningen som utsetts inför årsstämman 2024 består av följande personer.

• Martin Hansson, Danir Resources AB
  • Petter Stillström, AB Traction
  • Patrik Enblad, utsedd av Thomas Krishan

Martin Hansson har utsetts till valberedningens ordförande.

De tre ägarrepresentanterna i valberedningen representerar tillsammans 77 procent av röstetalet för samtliga aktier i bolaget, baserat på ägarbilden den 31 augusti 2023.

Aktieägare i PION Group är välkomna att lämna förslag till valberedningen under adress:
PION Group AB, Att: Valberedningen - Martin Hansson, Box 207, 101 24 Stockholm

För mer information, kontakta:
Martin Hansson, via Rebecca Lindskoog, 073-093 06 97

Om PION Group AB
PION Group är en företagsgrupp som arbetar för att maximera människors och företags förmåga att prestera på högsta nivå genom kompetens, teknik och strategi. Namnet PION kommer från det engelska ordet pioneer som betyder föregångare, entreprenörer och nybyggare. PION Group finns i Sverige, Norge och Finland och representerar företag som arbetar med Consulting inom bland annat IT, Tech och Strategy samt Interim Management, Executive Search, HR-Tech och även rekrytering och bemanning.

PION Groups verksamhet bedrivs under varumärkena QRIOS, Poolia, Uniflex, Workspace Recruit, Whippy, Dreamwork, Lisberg Executive Search, Roi Rekrytering och Student Node. Koncernens moderbolag PION Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. Läs gärna mer på www.piongroup.se.