PION Group stärker ledningen och rekryterar en CFO

PION Group tar ytterligare ett steg i sin tillväxtresa och stärker ledningen och rekryterar en CFO.

PION Group är på en tillväxtresa och stärker upp ledningen med en CFO. Denne ska stödja ledningen och styrelsen i arbetet med att accelerera tillväxten och förbättra lönsamheten samt bygga skalbara förmågor inom PION Group avseende business controlling, supportfunktionerna och M&A. Rekryteringen kommer att skötas av koncernbolaget Poolia Executive Search AB. Ekonomichef Kent Thudén fortsätter i sin nuvarande tjänst som chef för ekonomiavdelningen och han kommer ha fortsatt fokus på redovisning, koncernkonsolidering, legala och skattemässiga frågor.

Denna information är sådan information som PION Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 14 december 2022 kl. 06.00 (CET).

För ytterligare information kontakta:

Lars Kry, Styrelseordförande PION Group AB, lars.kry@nexergroup.com ,

Jan Bengtsson, Koncernchef PION Group AB,
jan.bengtsson@piongroup.se ,

Charlotte Ahlquist, Poolia Executive Search, charlotte.ahlquist@poolia.se ,

Om PION Group AB

PION Group är en företagsgrupp som arbetar för att maximera människors och företags förmåga att prestera på högsta nivå genom kompetens, teknik och strategi. Vi är övertygade om att mänskliga resurser kommer att fortsätta att vara navet för tillväxt även i framtiden. Vi är lika övertygade om att ny teknik kommer att förbättra och accelerera människors förmågor i en rasande takt. Det är därför vi kombinerar Human Resources med Tech Resources.

Namnet PION kommer från ordet pionjär som betyder föregångare, entreprenörer och nybyggare. PION Group finns i Sverige, Norge och Finland och representerar företag som arbetar med Consulting inom bland annat IT, Tech och Strategy samt Interim Management, Executive Search, HR-Tech och även rekrytering och bemanning.

PION Groups verksamhet bedrivs under varumärkena QRIOS, Workspace Recruit, Poolia, Dreamwork, Lisberg Executive Search, Roi Rekrytering, Uniflex och Student Node. Koncernens moderbolag PION Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. Läs gärna mer här www.piongroup.se