• PION Group AB/

Pion Groups QRIOS HR Solutions sluter partneravtal med Quinyx, ledande leverantör inom Workforce Management

QRIOS HR Solutions, med lång erfarenhet av IT-konsultverksamhet inom HR-området, och Quinyx, en ledande spelare inom Workforce Management (WFM), ingår ett partnerskap med målet att göra det enkelt för verksamheter att effektivisera sin personalhantering.

QRIOS HR Solutions är en del av PION Group, Sveriges största samling av expertis inom kompetensområdet. PION Group arbetar för att maximera människors och företags förmåga att prestera på högsta nivå genom kompetens, teknik och strategi. PION Group är övertygade om att mänskliga resurser kommer att fortsätta att vara navet för tillväxt även i framtiden. QRIOS HR Solutions är lika övertygade om att ny teknik kommer att förbättra och accelerera människors förmågor i en rasande takt. Human Resources och Technology förenas med QRIOS HR Solutions.

Quinyx är ledande inom AI-driven schemaläggning och gör det enkelt att hantera scheman och personal, effektivisera planeringen och engagera medarbetarna. Med ett internationellt fotavtryck stödjer Quinyx miljontals användare i över 1 000 företag som McDonalds, Lindex, Espresso House, Boliden, Rituals och Starbucks.

Med QRIOS HR Solutions expertis inom IT-konsulting inom HR-sektorn och Quinyx banbrytande Workforce Management lösning syftar detta partnerskap till att leverera innovativa lösningar som ökar effektiviteten, minskar administrativa bördor och ger företag möjlighet att optimera sina processer för personalhantering, samtidigt som de engagerar sina medarbetare.

De kombinerade styrkorna hos QRIOS HR Solutions och Quinyx ska hjälpa till att omdefiniera landskapet för HR-lösningar och erbjuda kunderna ett heltäckande och intelligent tillvägagångssätt för att skapa smidiga, lyhörda och högpresterande arbetsplatser.

Magnus Friborg är VD på QRIOS HR Solutions och har en bakgrund som konsult på Nexer Group, ett IT- och strategikonsultbolag med 2 300 anställda. Innan dess arbetade han på ledande roller inom HR hos PostNord Sverige:

"Jag har arbetat med implementering av Quinyx lösningar i många stora installationer och vet av egen erfarenhet hur bra systemet är. Därför är det väldigt roligt att nu formellt inleda ett partnerskap, där QRIOS HR Solutions både ska samarbeta med Quinyx i säljprocessen samt få lösningarna på plats ute hos kunderna.”

Erik Fjellborg är Quinyx grundare och VD:

”Med Quinyx användarvänliga lösningar och QRIOS HR Solutions expertis inom förändringsledning vill vi tillföra mer värde till våra gemensamma kunder. Tillsammans med QRIOS HR Solutions ser vi fram emot att hjälpa organisationer att jobba smartare och engagera sina medarbetare.”

Bildtext: Erik Fjellborg, grundare och VD Quinyx.

För mer information, vänligen kontakta Magnus Friborg, VD QRIOS HR Solutions:

magnus.friborg@qrios.se, +46-73-3434160

Om PION Group

PION Group är en företagsgrupp som arbetar för att maximera människors och företags förmåga att prestera på högsta nivå genom kompetens, teknik och strategi. Namnet PION kommer från det engelska ordet pioneer som betyder föregångare, entreprenörer och nybyggare. PION Group finns i Sverige, Norge och Finland och representerar företag som arbetar med Consulting inom bland annat IT, Tech och Strategy samt Interim Management, Executive Search, HR-Tech och även rekrytering och bemanning.

PION Groups verksamhet bedrivs under varumärkena QRIOS, Poolia, Uniflex, Workspace Recruit, Whippy, Dreamwork, Lisberg Executive Search, Roi Rekrytering och Student Node. Koncernens moderbolag PION Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. Läs gärna mer på www.piongroup.se.

Om Quinyx

Quinyx är ledande inom AI-driven schemaläggning och gör det enkelt att optimera scheman, rapportera tid, budgetera, förutse behovet av personal och engagera medarbetarna. Quinyx hjälper över 1000 företag runt om i världen att minska personalkostnader och att öka effektiviteten – samtidigt som medarbetarna blir nöjdare. Quinyx sparar tid och pengar åt företag som McDonalds, Lindex, Espresso House, Boliden, Elgiganten, Coop Norrbotten & Arken Zoo. Quinyx har kontor i Sverige, Storbritannien, Finland, Tyskland, Norge, Danmark, USA, Australien och Nederländerna.