Poolia AB utser Henrik Söderbäck till ny marknadsdirektör

Henrik Söderbäck tillträder den 1 maj tjänsten som marknadsdirektör för Poolia AB. Henrik har många års gedigen erfarenhet av marknadsfrågor inom tjänstesektorn. Han kommer närmast från Manpower där han framgångsrikt utvecklat företagets varumärke och marknadsnärvaro i såväl Sverige som utlandet. Han har dessutom haft ledande befattningar inom Skandia och If.

Poolias strategi är att under de närmaste åren skapa en lönsam tillväxt och här kommer Henriks erfarenhet vara en bidragande faktor för att vi ska nå våra högt uppställda mål. - Poolia har en bra plattform med ett tydligt erbjudande till marknaden. Jag tycker att det ska bli spännande att utveckla en redan stark position och med det som grund skapa ett än mer framgångsrikt Poolia, säger Henrik Söderbäck. - Vi är mycket nöjda över att ha knutit Henrik till Poolia. Han blir ett starkt tillskott till koncernen. Med Henriks erfarenheter och egenskaper är jag övertygad om att vi kommer att kunna tydliggöra vår kvalitet, både gentemot kunder och kandidater, och därmed vinna terräng på samtliga våra marknader, säger Johan Eriksson, VD och koncernchef på Poolia. Henrik Söderbäck kommer att sitta i Poolias koncernledning och rapportera direkt till koncernchefen.