SAS tar höjd för kommande kompetensbehov

Tecknar tvåårigt avtal med Poolia

SAS har tecknat ett tvåårigt ramavtal med bemanningsföretaget Poolia. Avtalet är rikstäckande och innefattar konsultjänster från flera av Poolias yrkesområden.

Poolia och SAS har tidigare haft samarbetsavtal beträffande bemanningstjänster och SAS väljer nu att teckna ett nytt avtal avseende personalinhyrning.
– SAS är en kund som är van att upphandla dessa typer av tjänster och de ställer höga krav på leveransen. Därför känns det extra roligt att vi återigen fått förtroende att leverera konsulter i två år. Det är ett tecken på att de är nöjda med både kompetensen och leveransprocesserna, säger Susanna Marcus, vd Poolia Sverige.

Ramavtalet avser samtliga orter där SAS har kontor och omfattar bemanningstjänster inom flera av Poolias yrkesområden, bland annat ekonomi, bank & finans, kontor, HR, management och juridik. För att säkra leveransen av ytterligare behov står bemanningsföretaget Uniflex som underleverantör.