Bio i baksätet från Pioneer

Report this content

'BIO I BAKSÄTET' FRÅN PIONEER Stockholm, juni 2002. - Det har hänt mycket inom det senaste utbudet av AV-produkter för bilunderhållning från Pioneer. Det är bilstereo med färgdisplayer, en mängd DVD-funktioner och färgskärmar för videospel och filmvisning i baksätet - nu med bättre systemintegrering, bättre användargränssnitt, och enklare installation. Den nya AV-tekniken ger många kombinationsmöjligheter efter bilägarens individuella behov och önskemål; från en röstaktiverad CD-spelare eller en toppmodern DVD-spelare till ett navigeringssystem med hela Europa på en skiva. Du kan få en elektronisk barnvakt i baksätet eller ett fullspäckat flerkanals underhållningssystem med Dolby Digital / DTS. Bilstereoenheterna AVH-P6400CD och AVH-P6400R AVH-P6400CD och AVH-P6400R är mer än bilstereoapparater, de är underhållningssystem med motordriven 6,5-tums färgdisplay som ger föraren ett fönster mot ett navigerings- eller AV-system från Pioneer. Förutom en kraftfull AM/FM RDS-tuner och MOSFET-förstärkare innehåller AVH-P6400CD en avancerad CD-spelare och ett equalisersystem EEQ+ som erbjuder många equaliserfunktioner som kan ställas in av föraren för att få ljudet i sin smak. Båda modellerna har också tre RCA lågnivåutgångar för anslutning av externa förstärkare. Dessa enheter kan anslutas till andra AV-produkter som ger större valfrihet, till exempel en videokälla i form av en DVD-spelare eller en TV-tuner. Föraren kan också använda AVH-P6400CD eller AVH-P6400R som ett fönster för integrering med AVIC- 8DVD-II (ett rent navigeringssystem) eller AVIC-9DVD-II (DVD navigeringssystem med inbyggd DVD-videospelare). När man kombinerar AVH- P6400CD eller AVH-P6400R med navigeringsenheterna, kan alla anslutna enheterna röststyras så att föraren kan hålla ögonen på vägen hela tiden. CD/DVD-spelaren DVH-P7000R DVH-P7000R är en sofistikerad CD-tuner med inbyggd DVD-videoavspelning. När den kopplas till bakre skärmen AVR-W6100 får man en "dubbelfunktion" som gör att framsätespassagerarna kan lyssna på radio medan baksätespassagerarna tittar på en DVD-film med hörlurar. DVH-P7000R har också en inbyggd MOSFET-förstärkare, equaliser EEQ+ och en högupplöst OEL-dipslay (Organic Electro Luminescens) som ger enastående bild i 3D- grafik och bred tittvinkel. Tunern kan stärkas ytterligare genom att kopplas samman med Pioneers nya DEQ-P7000, en flerkanalsprocessor med Dolby Digital / DTS med DSP-baserad audioinställning, en 5-kanals MOSFET- förstärkare och 6-kanals lågnivåutgångar för anslutning av externa förstärkare. Takmonterad färgskärm AVR-W6100 AVR-W6100 är en sekundär 6,5-tums färgskärm som monteras i taket riktad mot baksätet i bilen. Den har en manuell inställningsmekanism som gör att den kan vridas åt vänster eller höger så att passagerarna ser så bra som möjligt. Skärmen kan kombineras med SE-IR250, trådlösa infraröda hörlurar som gör de möjligt för passagerarna att titta på filmer utan att störa föraren. Fjärrkontrollssensorer gör att passagerarna kan styra bakre AV- funktioner och en TV-tuner (GEX-P6100TVP). Nu missar man inte sina favoritprogram bara för att man är på en bilresa. Tillgänglighet Det nya produktsortimentet är tillgängligt från juni 2002 och har följande riktpriser: Bilstereon AVH-P6400R ca15.000SEK Bilstereon AVH-P6400CD ca17.000SEK CD/DVD-spelaren DVH-P7000R ca 13.000SEK Färgskärmen AVR-W6100 ca 12.500 SEK Om Pioneer Pioneer Corporation är ledande inom elektronik och audio/video-produkter för hemmet, bilen, handel och industri, med fokus på DVD (Digital Versatile Disc) och DVD med inspelningsfunktion, samt plasmaskärmar (PDP). Företaget är noterat på New York Stock Exchange (beteckning: PIO), Euronext Amsterdam, Tokyo Stock Exchange och Osaka Securities Exchange. På vår hemsida http://www.pioneer.se finns bilder på dessa produkter i Bildarkivet under Support. På hemsidan finner du även andra Pioneer- nyheter. ### För mer information, var vänlig kontakta Pär Hugozon, produktchef Pioneer Scandinavia AB, Tel +46 8 609 91 09, e-mail par.hugozon@pioneer.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/10/20020709BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/10/20020709BIT00270/wkr0002.pdf