• Pioneer/

Ny höghastighetsmedia kräver uppgradering av programvaran i Pioneers DVD-R/RW-brännare

Report this content

NY HÖGHASTIGHETSMEDIA KRÄVER UPPGRADERING AV PROGRAMVARAN I PIONEERS DVD- R/RW-BRÄNNARE Användare av Pioneers DVD-inspelare och brännare uppmanas att uppdatera den interna programvaran (firmware) för att undvika potentiellt funktionsfel vid användning av nya höghastighetsmedia. 17th September 2002, Stockholm, - DVD Forum har nyligen utfärdat nya specifikationer för "high-speed write-once and re-recordable media (4X for DVD-R and 2X for DVD-RW). Detta höghastighets inspelningsmedia kommer snart att finnas till försäljning på marknaden. I samband med att DVD Forum offentliggör specifikationerna för höghastighets-media, meddelar Pioneer Europe NV att ett antal av företagets DVD-R/RW-brännare för datorer och DVD-R/RW-inspelare behöver uppgraderas för att kunna använda det nya mediet utan skador på enheter och skivor. Uppgraderingen kommer att korrigera den interna koden i Pioneers DVD-inspelare och brännare. Det är mycket enkelt att ladda ner den nya programvaran och det är av yttersta vikt att få detta gjort innan det nya höghastighetsmediet används i spelarna. Tester som Pioneer nyligen genomfört visar att höghastighetsmedia inte skall användas i följande produkter - innan uppgradering gjorts: · Pioneer DVR-A03 / DVR-103 DVD-R/RW brännare · Pioneer DVR-A04 /DVR-104 DVD-R/RW brännare · Pioneer DVR-7000 DVD-R/RW inspelare Konsument som äger eller använder någon av ovannämnda produkterna bör snarast genomföra den kostnadsfria uppgraderingen. Uppgraderingen görs på följande sätt via Internet: Pioneer DVR-A03 / DVR-103 / DVR-A04 / DVR-104: Gå in på www.pioneer-eur.com/update och ladda ner "the Firmware Update utility". Tekniska frågor rörande uppgraderingen av DVD-brännarna besvaras av Servicon på tel. 08 29 66 00, eller via e-post helpdesk@servicon.no För att byta ut programvaran till Pioneer DVR-7000 DVD-R/RW inspelare: Det är endast DVR-7000 som levererats utan en gul etikett intill serienumret på produktens baksida, eller på produktkartongen, som behöver uppdateras. Om din DVR-7000 saknar denna gula etikett, var vänlig kontakta Pioneer Scandinavia AB:s serviceverkstad för att få uppgraderingen: Extern Elektronik, Tel 08-57 86 66 00 Alternativt via e-post robert.theorell@externel.se eller stefan.ohlsson@externel.se Vid ytterligare frågor om uppdateringen kontakta Pioneer Scandinavias Servicechef Olaf Pettai, direkt tel. 08 609 91 36 Mer information finns på www.pioneer.se eller www.pioneer-eur.com/update ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00310/wkr0002.pdf