PIPERS levererar din flytthjälp med RUT-avdrag

Report this content

För att göra användandet av RUT-avdraget enkelt och lättillgängligt i samband med flytt behöver du som kund inte sköta det administrativa. Avdraget du får är en betydande procentsats (50%) av den sammanlagda arbetskostnaden som din flytt inneburit. Flyttfirman du anlitar deklarerar att de utfört tjänsten hos dig och vad det kostat dem. De ersätts sedan av Skatteverket för den kostnaden som dragits av från din faktura.

Det du som konsument behöver göra är att hålla dig informerad kring vilka kriterier som behöver uppfyllas för att ett RUT-avdrag ska vara aktuellt. När du planerar din flytt bör du därför överväga vad som blir mest fördelaktigt för dig.

Fördelarna med RUT-avdrag vid anlitande av flyttfirma

Det kan kännas logiskt att genomföra en flytt med egna resurser och uppfatta det som billigaste lösningen. De kostnader du står för när du själv organiserar din flytt handlar ofta om material såsom kartonger, packmaterial och hyra av släpvagn eller skåpbil. Kostnaderna ansamlas och sammanräknat blir det ofta dyrare än både väntat och önskat.

Därför kan det ur ekonomisk synpunkt vara klokt att anlita en firma som tillhandahåller sin egen utrustning, packmaterial, fordon och endast tar betalt för utförd tid. Att avdraget fokuserar på kostnaden för arbetskraften gör det också extra förmånligt att utnyttja de olika delar av en flytt som du helst betalar för.

PIPERS är en flyttfirma i Stockholm som erbjuder helhetslösningar där det ingår ned- och uppmontering av möbler, packning, lastning och transport av flytten, men även transport av överblivet bohag som skall återvinnas.

Det mest förmånliga med sådana upplägg är att du ofta erbjuds att välja de delar som bäst passar dig. På så vis kan du välja att själv göra en del av arbetet och anlita hjälp för de delar du behöver hjälp med. På så vis kan du budgetera både din tid, ork och kostnad för den planerade flytten.

Anders Bergman, VD

anders@pipers.se