Mango öppnar i Fisketorvet Shopping Center

Report this content

Mango öppnar i Fisketorvet Shopping Center Den spanska konfektionskedjan Mango har tecknat hyresavtal för sin första helägda butik i Skandinavien i Fisketorvet Shopping Center, Pirens nya köpcentrum i centrala Köpenhamn. Nu är det sex månader kvar tills det Pirenägda köpcentret Fisketorvet Shopping Center slår upp portarna. I dagsläget är 70 procent av butiksytan uthyrd. Bland de kommande butikskoncepten skall nämnas den spanska konfektionskedjan Mango som i Fisketorvet Shopping Center tecknar sitt första avtal i Skandinavien med en butik på 830 kvm. Mango är en av Spaniens absolut största konfektionsaktörer och har butiker i över 40 länder. Deras målgrupp är den unga moderna kvinnan i staden. Andra nytillskott i den redan digra butiksfloran är t.ex. Din Sko, Radical, Nilson Sko samt Bianco Footwear. Bestsellerkoncernen etablerar med sina koncept; Jack & Jones, Vero Moda och Only. På barnsidan kan nämnas konfektionskedjan Kids 4 Kids och Legoshop. Bland dam- och herrkonfektionen syns Madam My, med märken som Filippa K, och Wunderwear som är en dansk kedja med damunderkläder samt Ginsborg Herretøj med exklusivt herrmode. - Etableringsarbetet går enligt planerna och de kontrakterade butikskoncepten håller en mycket hög nivå. Liksom många andra av våra hyresgäster väljer Mango att lansera sitt senaste butikskoncept i en så kallad flagship butik i Fisketorvet Shopping Center, säger Christer Larsson kommersiell direktör i Piren. Fisketorvet Shopping Center är Pirens första etablering utanför Sverige. Ett stort utbud av livsmedel, service och nöje samt en bred mix av mode, hem- och fritidsbutiker kommer att erbjudas besökarna. Byggnationerna fortlöper planenligt och invigningen kommer att ske i månadsskiftet september/oktober 2000. Fakta Fisketorvet Shopping Center kommer att innehålla ca 100 butiker och en filmstad med 10 biografer samt restauranger och nöjesanläggningar. Anläggningen är centralt belägen i Köpenhamn, ca 20 minuters promenadväg från Rådhusplatsen. För bilisten erbjuds 2000 parkeringsplatser i Fisketorvet Shopping Center. Total uthyrningsbar yta är 54.000 kvm. Piren AB är ett renodlat köpcentrumbolag, som sedan 1986 är noterat på Stockholms Fondbörs. Piren äger och driver 11 köpcentrumanläggningar, varav 8 ligger i Stockholmsområdet samt Fisketorvet Shopping Center i Danmark som är under uppbyggnad. Rodamco Continental Europe har lagt bud på samtliga aktier i Piren och äger idag 99 procent av bolaget. Eventuella frågor besvaras av Christer Larsson, Kommersiell Direktör, tel. 08-638 33 00, mobil 0708-83 44 44 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/12/20000412BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/12/20000412BIT00180/bit0002.pdf