Piren AB ändrar namn till Rodamco Sverige AB

Report this content

PIREN AB ÄNDRAR NAMN TILL RODAMCO SVERIGE AB Vid dagens extra bolagsstämma, den 19 december 2000, har beslut fattats om att ändra bolagets firma från Piren AB till Rodamco Sverige AB. Registrering kommer att sökas omedelbart hos PRV. I praktiken kommer företagets nya namn Rodamco Sverige AB att användas fullt ut vid månadsskiftet januari-februari 2001. Lars Söderblom Verkställande direktören FAKTA Piren AB (Rodamco Sverige AB) äger och driver 11 köpcentrumanläggningar i Sverige och en i Danmark. De största anläggningarna är Täby Centrum, Solna Centrum, Forum Nacka samt Fisketorvet Shopping Center i Köpenhamn. Pirens affärsidé är att äga, utveckla och driva köpcentrumanläggningar i kommersiellt attraktiva lägen på den nordiska marknaden. Piren ägs av Rodamco Europe, vilket är ett av Europas ledande fastighetsbolag. Rodamco har huvudkontor i Rotterdam och äger fastigheter i 10 europeiska länder till ett sammanlagt marknadsvärde på EUR 5 miljarder, varav 75 procent utgör detaljhandelsfastigheter. Rodamco är noterat på börserna i Amsterdam, Frankfurt, Paris och Bryssel. Eventuella frågor besvaras av Mari Holm telefon 08-638 33 05. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/19/20001219BIT00800/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/19/20001219BIT00800/bit0002.pdf