• PIREN/

Sista dagen för handel med Pirens aktier på börsen blir den 28 september

Report this content

Sista dagen för handel med Pirens aktier på börsen blir den 28 september Rodamco äger över 99% av aktier och röster i Piren. Skiljeförfarande mot resterande aktieägare för inlösen av deras aktier i Piren har påkallats. Pirens styrelse har ansökt om avnotering av Pirenaktien från Stockholmsbörsen och sista dag för handel med aktien blir den 28 september 2000. Pirenaktien har varit noterad på Stockholmsbörsens A-lista sedan den 1 februari 1986. Fakta Piren AB äger och driver 11 svenska köpcentrumanläggningar (Täby Centrum, Solna Centrum, Forum Nacka, Sollentuna Centrum, Haninge Centrum, Hallunda Centrum, Bålsta Centrum och de fyra Eurostopanläggningarna i Arlandastad, Halmstad, Jönköping och Örebro). Piren äger även Fisketorvet Shopping Center i Köpenhamn som invigs den 10 oktober 2000. Rodamco som är Pirens moderbolag är ett av Europas ledande fastighetsbolag med säte i Rotterdam, Nederländerna. Rodamco äger 750 fastigheter i 10 europeiska länder till ett sammanlagt marknadsvärde på ca SEK 40 miljarder, varav 75 procent utgörs av detaljhandelsfastigheter. Rodamco är noterat på börserna i Amsterdam, Frankfurt, Paris och Bryssel. För mer information kontakta: Lars Söderblom, VD, Piren AB tel. 08-638 33 11 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/27/20000927BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/27/20000927BIT00230/bit0002.pdf