Pixbox räddar bilderna när Playahead går i graven

Report this content

Den första mars stängs MTG-ägda sajten Playahead för gott och då försvinner alla bilder och allt annat material som deras medlemmar lagt på sajten. Nu erbjuder svenskarnas största bildlagringssajt, www.Pixbox.se alla Playaheads medlemmar att flytta sina bilder gratis till Pixbox.

– Vi tycker det är jättetråkigt att Playahead läggs ned. I och med det riskerar alla deras medlemmar att förlora sina bilder. Det smärtar oss och därför erbjuder vi alla dem medlemskap i Pixbox plus en månads gratis premiummedlemskap. Det innebär att de får 2000 MB för säker lagring av sina bilder på en levande fotosajt, säger Yavor Adel som är vd för Pixbox. De Playahead-medlemmar som vill nappa på Pixbox erbjudande ska ange koden ”playahead” på www.pixbox.se/redeem. Pixbox är svenska folkets bildlagringssajt. Här lagrar över 160 000 personer sina bilder tryggt, enkelt och praktiskt i originalformat. Mer information Yavor Adel, vd, Pixbox telefon 073 - 686 48 77 ___________________________________________________________________________ Pixbox erbjuder gratis lagring av ett obegränsat antal bilder i originalupplösning samt möjligheter att visa bilder och att dela med sig av sina bilder till nära och kära. Det är tryggt, enkelt och praktiskt att använda Pixbox. Pixbox har cirka 150 000 användare och 400 000 unika besökare varje månad. På Pixbox finns många unga och blivande fotografer. Sajten får hundratals nya medlemmar varje vecka. Pixbox ägs av Anomalies AB. Bolaget har funnits sedan 2006.

Taggar: