Kvartalsrapport två 2024

Balansomslutning (msek) 14,1 5,5 14,1 5,5 12,7
Soliditet (%) 66,20% 26,40% 66,20% 26,40% 77,90%

Väsentliga händelser under perioden
- Fastställande av aktiekurs och antal aktier för betalning av tilläggsköpesskilling av förvärv
- PixelFox redovisar preliminär omsättning och rörelseresultat för Mars 2024
- Pixelfox publicerar årsredovisning för 2023
- Nyval av styrelseledamöter Stefan Vilhelmsson och Christer Hagelin. Kristoffer Martin och Alexander Winqvist avböjde omval.

Väsentliga händelser efter perioden
- PixelFox redovisar preliminär omsättning och rörelseresultat för Juni 2024
- PixelFox redovisar preliminär omsättning och rörelseresultat för Juli 2024
- PixelFox inleder etablering av strategiskt dotterbolag i USA

VD Har ordet
PixelFox avslutar nu det andra kvartalet av 2024 och vi fortsätter att arbeta fokuserat mot våra långsiktiga strategiska mål. Våra resultat för kvartalet visar på en stabil utveckling där vi fortsätter att leverera i linje med kommunicerade målsättningar. Vi har genomfört insatser för att stärka vår konkurrenskraft genom att vidareutveckla och optimera våra produkter och tjänster, samtidigt som vi etablerat en grund för framtida expansion.

Under det andra kvartalet 2024 uppnådde PixelFox en nettomsättning om 10,7 MSEK (9,6 MSEK), vilket motsvarar en ökning om cirka 11,5% jämfört med samma period föregående år. Koncernen har fortsatt att fokusera på lönsamhet, vilket återspeglas i ett positivt EBITDA om 0,6 MSEK för kvartalet, jämfört med -0,6 MSEK under samma period föregående år. För första halvåret 2024 summeras därmed vårt EBITDA till 1,8 MSEK (-1,2 MSEK), vilket visar på en fortsatt förbättring av vår finansiella ställning och en stark position inför resten av året.

Under kvartalet har vi fortsatt att fokusera på att stärka vårt erbjudande och förbereda oss för framtida tillväxt. Vi har inlett diskussioner med flera nyckeltalanger för att utveckla egenutvecklade SaaS-tjänster, ett strategiskt initiativ som kommer att vara en högt prioriterad del av vårt arbete under andra halvåret. Dessa tjänster förväntas inte bara komplettera vårt nuvarande utbud utan också öppna upp nya möjligheter för expansion.

Som en del av vår tillväxtstrategi sonderar vi aktivt marknaden efter nya plattformar, företag och tjänster som kan komplettera och stärka vårt befintliga utbud. Dessa potentiella förvärv är centrala i vår ambition att öka bolagets tillväxttakt, utvidga våra marknadsandelar och bredda vårt erbjudande. Vi ser stor potential i att integrera nya tillgångar som kan accelerera vår utveckling och ytterligare positionera PixelFox som en ledande aktör.

Avslutningsvis
När vi nu går in i andra halvåret 2024, är vi fast beslutna att fortsätta arbeta mot våra uppsatta mål. Genom att bygga vidare på våra befintliga styrkor och samtidigt utforska nya affärsmöjligheter, är vi övertygade om att vi kommer att fortsätta att generera värde för våra aktieägare och befästa vår ställning som en ledande aktör inom ecom-tech.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Robin Bäcklund
Verkställande Direktör
PixelFox AB (publ)
ir@wearepixelfox.com

PixelFox AB (publ)
PixelFox AB (publ) affärsidé är att driva, utveckla och förvärva tjänster och bolag inom e-handel, SaaS, retail och industri och Bolagets vision är att bli en ledande aktör inom sina respektive nischer.