PixelFox inleder etablering av strategiskt dotterbolag i USA

Stockholm 2024-08-20

Koncernen inleder process för att etablera dotterbolag i USA med målsättningen att skapa försäljningstillväxt av våra SaaS-tjänster inom e-handel.

USA är världens största och mest dynamiska marknad för SaaS-lösningar inom dessa segment, vilket ger oss betydande möjligheter att öka våra intäkter och stärka vår globala närvaro på sikt. Det initiala arbetet med att etablera dotterbolaget i USA kommer inte ha väsentlig påverkan på bolagets finanser, varken i form av kostnader eller intäkter.

Den amerikanska marknaden för e-handel och försäljning fortsätter att växa i snabb takt. Genom att etablera ett lokalt dotterbolag kan vi skräddarsy våra SaaS-tjänster för att möta specifika behov och krav från amerikanska företag. Detta steg kommer att underlätta djupare relationer med kunder och partners samt förbättra vår konkurrenskraft i regionen.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Robin Bäcklund
Tf. Verkställande Direktör
PixelFox AB (publ)
ir@wearepixelfox.com

PixelFox AB (publ)
PixelFox AB (publ) affärsidé är att driva, utveckla och förvärva tjänster och bolag inom e-handel, SaaS, retail och industri och Bolagets vision är att bli en ledande aktör inom sina respektive nischer.